Mails verzenden via Word, excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floes3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
132
Hallo. op dit moment zit ik met een probleem..

Als ik een mail via Excel wil verzenden met de mail van windows8.1 krijg ik een error:

Algemene email fout. Sluit excel, start het emailsysteem opnieuw en probeer het nogmaals.

Als ik de aanwijzingen volg krijg ik de zelfde error.
Ik heb windows mail opnieuw ingesteld als standaard programma, maar dit helpt niet.

Ik heb windows8.1 en office 2013.

Iemand die hier ook problemen mee heeft? of weet hoe je dit kan oplossen en waar het te maken mee heeft?
Ik hoor graag van u :)

Mvg,

Sjoerd.
 
Beste Floes3,

Wat ik nog weet met Microsoft office 2010, dat het af en toe zo doet is jou standaard programma als Windows mail geselecteerd? Want Office pakket wilt graag dat je alles van het pakket gebruikt en het liefst niks van buiten dus met andere woorden outlook.
probeer is outlook te starten en als standaard programma te zetten en natuurlijk uw account instellen en kijken of die het wel doet. De andere manier als iemand anders natuurlijk geen antwoord geeft met wel het oplossing is gewoon bestand opslaan en u e-mail programma openen en voegen als bijlage.
 
Hmmmmm.......
Ik gebruik ook Office 2010 maar een ander mailprogramma en die opent netjes bij mailen van uit Word en zo.
In Win7 in te stellen onder:
Control Panel\All Control Panel Items\Default Programs\Set Default Programs
Kijk of dat bij Win8 ook kan...
 
Dit is het zelfde bij Windows 8 inderdaad. Dit had ik al geprobeerd maar tevergeefs..
 
Vraag is niet zozeer welk pakket je gebruikt als default, maar hoe je de mail verstuurt.
 
Ik gebruik outlook, en heb die standaard ingesteld, ik blijf deze error krijgen.

Ik kan inderdaad het bestand opslaan en dan mail openen. Maar de functie van word en Excel zou gewoon moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Lees berichtje #5 nog eens, en probeer dan nog eens antwoord op de vraag te geven :).
 
Ik maak een excel bestand, vervolgens naar delen, via mail, als bijlage.
 
Bij mij in Excel 2010 zit die optie "delen[ via mail" niet..
Wel ... Opslaan en verzenden via email als bijlage....
PS:
Ik heb wel een delen via Sharepoint optie... maar das geen email.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan