DNS instellen voor mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.652
Eerst een uitleg:

er zijn twee domeinnamen te weten hsvnaardenbussum.nl en hsvnb.nl
De eerste domeinnaam (de lange dus) staat bij Versio zonder enig pakket en de korte domeinnaam staat bij mijn hosting met pakket en website. (http://hsvnb.nl)

Vroeger hadden ze bij de hengelsportvereniging Naarden-Bussum altijd de email info@ en dan de lange naam, maar nu hebben we sinds 2010 dus info@ de korte naam.
Verder had de vereniging de lange naam ergens onder gebracht die vrij duur was en waar je ook moest betalen voor doorlinken. Daarom heb ik deze naam nu verhuist naar Versio, waar het doorlinken gratis is.

Nu weet ik dat je het DNS kan veranderen zodat we toch weer info@ lange naam kunnen gebruiken. (omdat blijkt dat dit email adres nog weleens wordt gebruikt maar het komt nu niet meer aan)

Het DNS ziet er als volgt uit:

41 Indy.jpg

en had ik de bovenste veranderd van mail.hsvnaardenbussum.nl naar mail.hsvnb.nl.
(let op de punt erachter want dat moet)

Echter krijg ik nu met een testmail het volgende:
This is the mail system at host ns3.uxw.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<info@hsvnaardenbussum.nl>: host mail.hsvnb.nl[149.210.188.192] said: 550
authentication required (in reply to RCPT TO command)

Ik moet dus die tweede regel ook aanpassen, maar waarmee?
Wat kan ik doen wil dit gaan werken?
 
<info@xxxnaardenbussum.nl>: host mail.hsvnb.nl[149.210.188.192] said: 550
authentication required (in reply to RCPT TO command)

Wat valt op:
a. MX record van xxxnaardenbussum.nl verwijst (vanaf Internet, op dit moment) als geprefereerde mailserver naar 159.253.0.110 , en als minder geprefereerde naar 195.128.184.123
Dat komt overeen met wat je in je schermafdruk laat zien.
Echter, je citaat laat een ip-adres van een hele andere mailserver zien, namelijk hengelsportplaats.nl
Onduidelijk is wanneer je de DNS wijziging in je posting hebt doorgevoerd, gegeven de 4 uur TTL die je aangeeft.
b. Algemeen:
Lijkt op een anti-spam maatregel, waarbij je je eerst moet authenticeren vóórdat je mail mag versturen naar info@xxxnaardenbussem.nl
Oftewel: Ik krijg het idee dat deze mailserver van xxxnaardenbussum.nl geen Anonymous mail toestaat óf dat je de mailserver bereikt vanaf een ip-adres dat door die mailserver niet geaccepteerd wordt (bijv. een dynamisch ip-adres, een ip-adres dat niet 'hoort' bij het afzendende mailadres (zoek op SPF records op google waarom ik dat schrijf)).

Wordt dus zeuren voor ons om te bepalen wat er mis gaat, maar richt je eerst op a., lijkt me?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat komt overeen met wat je in je schermafdruk laat zien.
Oh, wacht. Het plaatje geeft nu aan hoe het NU is.

De eerste regel had ik veranderd maar omdat ik die foutmelding kreeg, werkte dat niet en kreeg ik die melding. Ik heb de boel dus weer terug gezet.
Had ik dat niet duidelijk geschreven? Mijn excuus daarvoor dan.

Wat ik dus wil is dat info@hsvnaardenbussum.nl gewoon kan worden gebruikt. Want dat werkt nu niet.
En dus had ik gelezen dat ik dan de MX moest aanpassen aan de domeinnaam van de website en dat is dus hsvnb.nl
Maar die staat inderdaad bij een hele ander hosting en niet bij Versio.
 
Dan moet je je richten op b.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oftewel de inrichting van de mailserver die je uiteindelijk wilt gaan gebruiken. Zie mijn verhaal over anonieme mail accepteren, SPF record van het afzendende maildomeim etc.

Tijs.
 
Ik denk dat ik het niet snap. (komt mede door mijn woordblindheid, ik kan ook gen recepten en zo lezen......het komt gewoon niet binnen)
 
als je bij versio de mail wil laten werken dan heb je daar ook een hostingpakket nodig.
Versio zonder hosting laat geen mail werken.
 
Nee, dat weet ik al heel lang puppie.

Daarom dacht ik dat ik het op deze manier kon oplossen.
Juist omdat ik dat ergens gelezen had, dat dat kon.

Maar als het niet gaat, geen probleem verder hoor. Op de website staat inmiddels dat ze info@hsvnaardenbussum niet moeten gebruiken. Maar ja, je weet hoe dat gaat hè......
 
Laatst bewerkt:
Toelichting, ook al is er blijkbaar geen probleem als je het laat zoals het nu gaat: Als de mailserver met ip-adres 149.210.188.192 (=hengelsportplaats.nl) geen mail accepteert voor xxxnaardenbussum.nl zónder inloggen (dus geen anonieme mail accepteert) en/of misschien niet eens is ingericht dat mail voor xxxnaardenbussum.nl in het algemeen geaccepteerd/opgeslagen wordt en/of kritisch is m.b.t. het ip-adres van waarvandaan de mail wordt aangeboden en je daar bij het aanbieden van de mail geen rekening mee houdt dan houdt het al snel op.
Of dit ligt aan licenties die niet zijn afgenomen, niet of slecht geconfigureerde mailserversoftware etc. kunnen wij van hieruit niet bepalen.

Dit puur als extra toelichting; als je het wilt laten zoals het nu is/werkt kan dat natuurlijk.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan