iis7 form auth

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmartThinker

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
241
Ik weet niet of dit topic nu juist in .net geplaatst moet worden of in IIS, het overlapt namelijk beide.

Ik ben in het afgelopen jaar alles bij elkaar WEKEN bezig geweest om op mijn IIS7 server form authentificatie aan te krijgen.
Stapels met whitepapers en youtube filpjes door gekeken.
Ik ben zeker geen leek in dit vak en krijg het niet voor elkaar.

Iemand met een beetje ervaring in deze materie? iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen?


Wat ik weet:

Als je formauth aan zet (als enige) dan moet je eerst ingelogd zijn voor je de site kan zien. Er is hier een uitzondering op. Een pagina die je op kan geven om in te loggen (meestal de login.aspx of logon.aspx). daarna kan je op de hele site.
Ik heb de login pagina rechtstreeks van microsoft maar krijg hem al niet eens in beeld.
@e probleem wat ik heb is dat het inloggen wordt bijgehouden in de browser. dus na mislukken kun je niet gewoon tabblad sluiten en opnieuw testen.
Het zit zo danig diep in windows dat je minstens moet herstarten wil de brwoser je een nieuwe kans geven. (lekker *** gemaakt)

Helaas is er geen mooier alternatief waarin je gebruik kan maken van active directory users en om te voorkomen dat je shaduw wachtwoord databases moet gaan bijhouden.
Ik vind een popup geen mooi alternatief en ik kan me niet voorstellen dat je eerst 5 jaar bij nasa en daarna 5 jaar bij de nsa moet gewerkt hebben om een form auth aan de gang te krijgen.

HELP

M.
 
blijkbaar is er niemand met dit probleem of heeft er niemand een oplossing. Ik heb ondertussen 2 nieuwe pogingen gedaan en blijf tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Ook op een nieuwe server met iis8 komt het weer terug. heel vreemd

M.
 
Ik heb iets dergelijks een aantal jaar geleden geïmplementeerd en dat stelde werkelijk niets voor om te realiseren. Welke tutorial heb je gebruikt? Anders wil ik in het weekend wel even kijken of ik het hier aan de praat krijg en indien dat het geval is aangeven wat ik allemaal heb moeten uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan