minecraftserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudolf01

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2015
Berichten
37
Mijn zoon wil graag een minecraftserver maken.
De software is geïnstalleerd en hij kan een wereld aanmaken.
Probleem is nu: hoe komen anderen op zijn wereld?

Via de telenetwebsite (mijntelenet) heb ik poort 25565 opengesteld. Welke stappen moeten er nu nog gezet worden?

Alvast bedankt!
 
Om hier ondersteuning bij die bieden hebben we meer informatie nodig over hoe de server is opgebouwd.

Welke software is geïnstalleerd?
Welke versie van Minecraft wordt er gebruikt.

Graag nog wat extra info over hoe je de server heb gemaakt.
 
Geïnstalleerde software: minecraft_server.1.8.1.exe (gedownload van minecraft.net).
Minecraftversie 1.8.3.

Meer hebben we eigenlijk nog niet gedaan.
 
Indien de portforwarding juist is ingesteld zouden derden kunnen verbinden met gebruik van je IP:pORT
Ga naar www.watismijnip.nl noteer dit IP en plak het portnummer er achter. Voorbeeld: (85.12.34.56:25565) (IP:pORT)

Mensen dienen de zelfde minecraft versie te hebben als de server.
 
Als ik probeer verbinding te maken met de server via mijn eigen pc krijg ik foutmelding:
java.net.ConnectException: Connection timed out: no further information.

Ik denk echt wel dat ik het portforwarden correct heb gedaan.
 
Is je eigen PC waar de server op draait? of in het zelfde netwerk? dan dien je 127.0.0.1 als IP te gebruiken. (lokaal)
Of extern dient het externe IP gebruikt te worden. (www.watismijnip.nl
 
Kijk hier. Staan methodes in om het wél te kunnen testen en waarom het nu niet gaat met het externe ip-adres vanaf hetzelfde netwerk als waar de minecraftserver staat.

Tijs.
 
Firewall en configuratiebestand van je MC server nakijken.

Tijs.
 
Als ik windows firewall uitschakel, dan is de poort open.
Dus heb ik geprobeerd een regeltje aan te maken om poort open te zetten, maar dan is de poort nog steeds "timed out".
Kan het liggen aan het type protocol? Wat kies ik daarvoor?
 
Twee poortregels:
Poort 25565 TCP inkomend toestaan
Poort 25565 UDP inkomend toestaan

Tijs.
 
a. Luistert je minecraft server wel op de standaard poort (= poort 25565 TCP en poort 25565 UDP)?
b. Heb je wel de minecraft server software aanstaan op dat moment? Als je minecraft server niet actief/aanstaat dan is je portforwarding en firewall instellingen niet te testen/gebruiken.
c. Je moet testen vanaf extern; je kunt bijv. testen vanaf je minecraftserver op http://www.canyouseeme.org en dan testen op poort 25565 (canyouseeme test alleen TCP, maar dat is genoeg).

Kom je er niet uit, kom dan naar de Helpmij chat vanaf je minecraftserver, waar je dan (ook) Teamviewer Quicksupport gestart moet hebben, zodat ik via TeamViewer je kan helpen.

Tijs.
 
De poort firewall-regels waren inderdaad correct aangemaakt.
Echter bleek Java SE geblokkeerd te zijn via programma firewall-regels, voor inkomend verkeer. Die Java programma firewall-regels hebben we uitgeschakeld.

Canyouseeme.org gaf in ieder geval daarna op poort 25565 TCP een succes melding, dus qua TCP is alles in orde.
Rudolf gaat binnenkort verder testen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan