Probleem met DVD/CD-station (in stukjes gehakt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ravenman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2015
Berichten
3
Ik heb een ernstig en akelig probleem met mijn DVD-station.

Vroeger toen ik mij pc nieuw aangeschaft had, kon ik een DVD'tje die ik net gekocht had zo in de speler duwen en speelde het automatisch af. Er ging automatisch Windows Media Player of PowerDVD open en de DVD speelde zich af. Als het niet automatisch ging, dan klikte ik op het stadion met linkermuisknop en kon ik kiezen voor Automatisch Afspelen.

Nu is dat al een paar jaar niet het geval.

Als ik nu een DVD in de player stop, speelt ie niet automatisch af. Maar ik kan ook niet meer kiezen voor Automatisch Afspelen. Het station ziet er namelijk heel anders uit, alsof het gecomprimeerd is. De DVD is in 50 stukken gedeeld en verspreid. Ik moet iedere stuk apart afspelen met mijn KMplayer (ik gebruik KMplayer waardoor alle mediabestanden automatisch KMplayer-bestanden worden op mijn pc) en dan nog gaat het vaak fout.

De DVD of de CD is niet meer aanelkaargesloten of gehecht zoals het normaal moet zijn. Het is allemaal in stukjes gehakt die allemaal apart moeten worden afgespeeld, los van elkaar.

Ik weet niet hoe dit is gebeurd maar het maakt het afspelen van een muziekcd of film praktisch onmogelijk.

Kan iemand mij hierbij helpen of herkent iemand het probleem?

Ik zou het erg waarderen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een DVD film. Speel het bestand VIDEO_TS.IFO af, dan zal de DVD afspelen zoals je gewend bent.
 
Precies!

Het is allemaal in stukjes te zien zoals Video_TS.

Maar is dit de gangbare procedure? Ik kan mij herinneren dat het anders was. Dat Windows Media Player automatisch opende en dat ik gewoon interactief in het DVD-menu kon lopen (Speel af, Ondertitels, Extra's etc).

Nu is het in stukjes gehakt.
 
Een DVD layout bestaat altijd uit meerdere bestanden en is dus altijd, zoals jij het noemt, in stukjes gehakt. Dat is nu eenmaal de layout van een DVD en is nooit anders geweest. Daarom zeg ik dat je het bestand VIDEO_TS.IFO moet afspelen die in de map VIDEO_TS staat. Dan speelt hij af zoals je gewend bent. Overigens is er sinds Windows 8 door Windows zelf geen ondersteuning voor video DVD meer. Vandaar dat automatisch afspelen niet zal gaan.
 
Met KM-player lukt dat dus niet helemaal.

Welke media-speler raad je aan voor DVD-films?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan