D-Link DWR-730 router aan andere router koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsdeniep

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2015
Berichten
7
Ik wil mijn D-Link DWR-730 router verbinden met een andere router. In dit geval een TP-Link TL-WR1043ND router.
De reden dat ik de tweede router in het netwerk wil opnemen is:
mijn gasten maken gebruik van mijn internetverbinding die gelimiteerd is op 30 GB per maand. Op de TP-link router kan ik een daglimiet voor het datagebruik instellen (met Gargoyle).

De eerste router is dus de D-link. Deze heeft geen WAN of LAN port. Wel USB.

Hoe kan ik deze twee routers draadloos verbinden en bovendien 2 verschillende netwerken creeren (dus géén repeater bridge)?

Als het niet mogelijk is om 2 verschillende netwerken te creeren, dan luidt mijn vraag:
Hoe kan ik deze twee routers draadloos verbinden, zonder dat apparaten een verbinding kunnen maken met de eerste router?


Alvast bedankt voor het meedenken,
Els
 
Apparaat: link
Wat jij wil kan helemaal niet, want het apparaat is alleen geschikt voor toegang tot mobiel Internet (met een SIM-kaart), niet naar een (wifi) router.
"Uses a USIM card to connect to the Internet"

Tijs.
 
Hallo Tijs,
Betekent dat dat ik ook geen repeater bridge kan maken?
Ik dacht dat als ik een repeater bridge kan maken, ik het apparaat ook op andere manieren zou moeten kunnen koppelen.

Sorry, maar ik begrijp dus niet hoe het apparaat wél een Wifi signaal kan genereren, maar níet als Wifi router beschouwd kan worden.
Wat zie ik over het hoofd?

Groet,
Hans
 
Het is een (mobiele Internet) routermodem die aan de LAN/Internet kant verbonden is met mobiel Internet (2g/3g van de mobiele internet-provider) en aan de "LAN kant" een wifi netwerk beschikbaar stelt.
Meer kan er niet mee.

Tijs.
 
Dankjewel voor de snelle reactie Tijs.

Dus even terug naar mijn Sesamstraat-niveau:
Met het wifi-netwerk van de D-Link DWR-730 router kan ik geen repeater, router, access point, etc. verbinden?

Groet,
Els
 
Ja, dus als je een gastnetwerk wilt dan moet je een tweede router kopen (=breedband wifi router) en daarvan de WAN/Internet aansluiting bedraad aansluiten aan een van de 4 LAN aansluitingen van de TL-WR1043ND.
Helaas kan die TL-WR1043ND niet (ook) een gast-netwerk naast de normale maken/onderhouden, anders was het makkelijk(er) geweest.

Overigens kun je ook een accesspoint gebruiken, maar dan wel eentje nemen die 'AP Isolation' (ook wel 'Client Isolation' or 'Guest Mode' geheten) ondersteund (moet je ook aanzetten, natuurlijk), want je wilt niet hebben dat gasten elkaar lopen te hacken etc. Ik ben niet 100% zeker (vraag het na bij de verkoper), maar ik ga ervan uit dat je daarmee ook het hacken/rondneuzen op je "normale" wifi netwerk daarmee tegenhoudt.

Tijs.
 
Beste Tijs,

Ik ga je nog 1 keer lastig vallen.
Bedoel je dat het zo wel kan:

Draadloze verbinding tussen D-Link DWR-730 en een "tweede router"
en vervolgens:
ethernet kabelverbinding tussen "tweede router" en TP-Link TL-WR1043ND


Resultaat: de apparaten die verbonden zijn met TP-Link TL-WR1043ND hebben hun eigen SSID en password.
Naamloos-1.jpg


Alvast bedankt,

Els
 
Toch echt voor de laatste keer: De DWR-730 gaat geen rol/functie vervullen in het gastnetwerk.

Je gaat iets doen als wat aan de rechterkant van je plaatje te zien is: Een tweede wifi breedband router, die je zijn eigen SSID en wachtwoord geeft. Die tweede router via zijn WAN/Internet aansluiting aansluiten op een van de 4 LAN aansluitingen van de TP-link. Kleine aantekening: Let op dat het LAN ip-adres van de tweede router niet in dezelfde reeks ligt als het LAN ip-adres van de eerste router, anders geen Internet vanaf de tweede router. Dus stel dat de TP-link het 192.168.0.x LAN netwerk heeft dan moet de tweede router een ander LAN netwerk hebben, zoals (bijv.) 192.168.1.x, 192.168.2.x etc.

Een andere oplossing die ik heb genoemd is een accesspoint inrichten met zijn eigen SSID en wachtwoord en die daarna bedraad aansluiten op een van de 4 LAN aansluitingen van de TP-link.

Tijs.
 
Ok Tijs,
Ik denk dat wij te dom zijn om dit te willen.

Maar we kunnen niet zonder de D-link omdat er geen vaste lijn is.


In elk geval bedankt,

Els en Hans
 
Waar is die TP-link dan nu aan verbonden? Of is die nog helemaal niet in gebruik?

Handleiding TP-link hier
Is dus een gewone wifi breedband router, zonder mogelijkheid om iets nuttigs te doen met het wifi netwerkje van de DWR-730 en ook de USB aansluiting kan niets betekenen daar in.

Alleen met een aan te schaffen repeater die dezelfde mogelijkheden heeft (in repeater modus) als de TP-link m.b.t. beperken dataverbruik kan je met jouw setup (=alleen Internet via 2g/3g mobiel Internet wifi routermodem) iets nuttigs doen. En dan wordt het nog zeuren, want het een repeater moet minstens 7 meter van de originele wifi routermodem af staan en de client daar dan weer minstens een paar meter vandaan (dus dat er totaal minstens 10 meter zit tussen de gastgebruikers en de originele wifi routermodem). Het wordt dus (wat mij betreft) helemaal niets met de wensen die je hebt.

Tijs.
 
Beste Tijs,

Ontzettend bedankt dat je toch nog de moeite hebt genomen over ons probleem na te denken.

De TP is NIET in gebruik. Kan ook niet want er is geen telefoon- of TV-kabel naar het huis.
Ik heb de TP omdat ik daarop met Gargoyle het dataverbruik kan limiteren. Maar dat is pas zinvol als ik op de één of andere manier internetverbinding heb met de TP.

Omdat er geen kabel is, ben ik dus voor de internetverbinding ben ik afhankelijk van de D-link.
De D-link heeft geen volgens mij geen (geschikte) QoS dus kan ik er ook geen Gargoyle op zetten.

Ik ben bereid er eindeloos veel energie in te steken, maar ik kan me voorstellen dat jij wel wat beters te doen hebt.
Zeg maar gewoon dat het niet kan, dan stoppen we ermee ;-)



Groet,
Els
 
Alles werkt perfect!
Ik heb Gargoyle geinstalleerd op de TP-link. In gargoyle heb ik een daglimiet van 1 GB dataverkeer ingesteld.
Fluitje van een cent.


Groet,
Els
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan