geen wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

louisgfw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2015
Berichten
1
Gisteren viel mijn router DrayTek VigorAP 800 uit waardoor ook mijn internet wegviel. Toen ik mijn router weer aanzette vond mijn computer hem wel, maar kon ik er geen verbinding mee maken. Zou er iemand dit probleem kunnen oplossen?

Alvast bedannkt
 
Probeer eens in het netwerkcentrum bij "Draadloze netwerken beheren" de verbinding met de draytek te verwijderen en deze dan opnieuw te verbinden?

Met vriendelijke groet,
Thijs
 
Ik denk dat dit soort problemen wel eens veroorzaakt worden door updates die automatisch via de provider komen. Hierdoor gaan instellingen dan terug naar fabrieksinstellingen. Het is de moeite om even in de instellingen van de router te kijken of het WIFi netwerk nog de zelfde naam en beveiliging sleutel hebben. Soms staan deze niet op de zelfde pagina en moet je voor het zien van de sleutel of wachtwoord "configureren" aanklikken. Het adres van de router is een reeks cijfers en puntjes die je op de adresbalk van de Internet browser dient in te vullen. Het staat wel eens op de router en anders in het boekje. Het zou heel goed 192.168.1.1. kunnen zijn. Bij de instellingen is de naam van de gebruiker vaak "admin." Het wachtwoord ligt meestal voor de hand of laat u open.
 
Ap800 is een accespoint dat zal dan allen van toepassing zijn als je deze in wireless bridge (draadloos verbonden met je router) heb staan of in de vorige config een ander subnet gebruikte dan standaard en en Ap800 een static ip had.

met vriendelijke groet,
Thijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan