Toetsenbord laptop doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis18816

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2015
Hallo,

Ik heb hier een laptop staan met een vreemd probleem.
Als ik op "v" druk dan komt er op het scherm te staan vb.
Bij "f" komt er fv te staan.
bij "z" komt er zx te staan.
Ik heb ook al een ander toetsenbord aangesloten die had dit probleem niet.

Het toetsenbord is ook al schoongemaakt dit heeft niet geholpen.
Ik heb ook al de toetsen er af gehaald en dan geprobeerd zonder de toetsen te werken, zelfs dan blijft het probleem bestaan.

MVG,
Dennis

Dat andere toetsenbord, is dat via USB aangesloten?

Over welke laptop hebben we het?

Dat andere toetsenbord is via de usb aangesloten :-)
Het is een Acer TravelMate 5744Z

Hallo

"Het toetsenbord is ook al schoongemaakt dit heeft niet geholpen."

Jammerlijk genoeg vermeld je niet hoe je dit hebt gedaan ...

De meest efficiente manier --> luchtdruk (compressor)

Indien de oorzaak extreme vervuiling mocht zijn , moet dit zo goed als zeker dit fenomeen oplossen .

Mocht de oorzaak echter "vochtinsijpeling" zijn , zal dit uiteraard niet meer helpen.

Indien er vocht op het keyboard is gevallen , dien je uiteraard ook het onderliggende motherboard te controleren ...

Hier is er een keyboard te koop met U.k. layout ... mits je reeds ervaring bezit met keyboardcapsules te ruilen , kan dit een mogelijk goedkope donor worden voor deze laptop. (vermoedelijk verkeerde keyboard layout ) "Ik heb ook al de toetsen er af gehaald en dan geprobeerd zonder de toetsen te werken, zelfs dan blijft het probleem bestaan."

http://www.benl.ebay.be/itm/New-Ori...897?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item1c38118e31

Peter

Ik heb de laptop schoongemaakt met lucht.
Is het geen probleem dat het keyboard US layout heeft?

Hallo

"Ik heb de laptop schoongemaakt met lucht."

Blazen met uw mond voldoet uiteraard niet , en is ook ---> lucht ...

Persluchtflesje (geen druk/debiet) is ook lucht ...

Zoals reeds eerder vermeld .... luchtdruk (compressor) is het enige die genoeg debiet/druk afleverd om eventuele sterke stofvervuiling te kunnen oplossen...

"Is het geen probleem dat het keyboard US layout heeft? "

Nee ... het mechanische gedeelte is identiek ...

Enkel de keyboard capsules ... die je blijkbaar al hebt los gehad kunnen een mogelijk probleem geven om deze aan te passen ...

Mits jij dat blijkbaar al hebt gedaan ... zie ik geen complicaties ...

Het mogelijke vochtinsijpelings verhaal geef je geen antwoord op ... dit blijft dus voor mij koffiedik kijken ...

peter

Laatst bewerkt:
VDK_P.

Je maakt een fout.
luchtdruk (compressor) is het enige die genoeg debiet/druk aflevert om eventuele sterke stofvervuiling te kunnen oplossen
N.B. Debiet en druk zijn verschillende grootheden.
Met perslucht kun je juist vuil goed vast en tussen blazen. Derhalve is zuigen de beste oplossing.
Vocht wordt dan weggezogen, het verdampt deels en wordt niet ergens onder geblazen waar het dan zijn vernietigende werking kan doen.
En ja, hoe groter de zuigkracht hoe beter.

Laatst bewerkt:
Hallo

"Derhalve is zuigen de beste oplossing."

Mits deze site door veel mensen gebruikt wordt als vraagbaak , kan ik niet anders dan hierop reageren.

Als men dit leest , is het logisch dat men dan denkt aan --> stofzuiger .

Van veel (alle??) hedendaagse stofzuigers is de motor dubbel geisoleerd.

De kans op vorming van statische elektriciteit aan de zuigmond is hierdoor meer dan realistisch.

Een keyboard ... heatpiperadiator laptop , desktop p.c. , etc ... kun je niet deftig/vlot/veilig zuiver maken op deze wijze.

Persoonlijk zal ik ---> nooit <--- een stofzuiger gebruiken , maar zoals reeds eerder vermeld (luchtdruk/compressor)

Hopelijk zal t.s. starter na het lezen van dit alles de juiste beslissing nemen.

Peter

Hmm,
Tegenstrijdig. Ik doe het al jaren zo. Tot nu toe geen enkel probleem ondervonden.
En bij de heat pipe radiator hoef je de stof er niet nog eens er door te blazen.
Tja, meningen en manieren van oplossen verschillen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de laptop schoongemaakt met luchtdruk (compressor).
Maar dat heeft niet geholpen.
Ik denk dat ik dus een nieuw toetsenbord moet kopen.

Ik heb al een nieuwe besteld ;-)
Ik hoop dat het probleem dan overgaat.
Maar kan iemand mij uitleggen hoe dit toetsenbord stuk kon gaan :D?
De eigenaar vertelde me dat het zomaar in één x gebeurde.

Hallo

"Maar kan iemand mij uitleggen hoe dit toetsenbord stuk kon gaan ?"

Met de tot nu toe door u geleverde info ... en deze laptop visueel niet onder handen te hebben gehad --> kan ik dit niet ...

"De eigenaar vertelde me dat het zomaar in één x gebeurde."

Dit is op z'n minst gezegd ongeloofwaardig ... meestal zijn er wel de nodige symptomen op voorhand aanwezig ... dien je er wel attent op te zijn ...

Uiteraard heb je het onderliggende motherboard gecontroleerd .... alvorens een nieuw keyboard te bestellen ... zoals reeds eerder is aangehaald ...

peter

Dat is snel gegaan.
Geweldig voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan