• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vba vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rg027

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Berichten
161
Beste,
Ik heb volgende code in een module

laatsterij = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

Laatstewaarde = Range("a1").End(xlDown).Value

laatstewaardedubbel = Application.WorksheetFunction.CountIf(Range("A:A"), Laatstewaarde)

Range("a1").Offset(laatsterij - laatstewaardedubbel, 0).Activate

c = ActiveCell.Row - Range("a1").Row

ActiveCell.Offset(0, 0).Range("a1:e" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(-c).Row).PrintOut

Deze werkt perfect. Enkel als er een kolom verwijderd of toegevoegd wordt dien ik de macro manueel aan te passen.
Welke code moet ik gebruiken zonder de macro te moeten aanpassen na het verwijderen of bijvoegen van een kolom.

Alvast dank
 
het is zo dat het bereik dat wordt afgedrukt bepaald word door
PHP:
ActiveCell.Offset(0, 0).Range("a1:e" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(-c).Row).PrintOut

Betekend vanaf kolom a tot en met kolom e. als ik een kolom bijvoeg of verwijder dien ik deze aan te passen van e naar..
Ik zou willen dat de macro dit zelf doet zonder dat ik deze manueel hoef aan te passen
 
Je doet al een bepaling van "laatsterij" waarom voeg je niet gewoon een bepaling toe voor "laatstekolom" ?
 
Is dit niet voldoende?
Code:
ActiveSheet.UsedRange.PrintOut
 
hallo Cobbe,
ik denk dat deze macro alleen (mist de data gesorteerd is) de laatste regels met identieke waarde in kolom A print
 
Tja, zal wel waar zijn.:)
Mits een voorbeeldje zou er reeds een oplossing zijn aangereikt.
 
om in jouw stijl te blijven:
Code:
Sub Printuit()

    laatsterij = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

    Laatstewaarde = Range("a1").End(xlDown).Value

    laatstewaardedubbel = Application.WorksheetFunction.CountIf(Range("A:A"), Laatstewaarde)

    Range("a1").Offset(laatsterij - laatstewaardedubbel, 0).Resize(laatstewaardedubbel).Select

    Intersect(Selection.EntireRow, ActiveSheet.UsedRange).Select
End Sub
het kan natuurlijk korter, maar daar gaat het niet om
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, dit is idd wat ik zocht.
Weer iets bijgeleerd vandaag:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan