Parrot 3200LS Color

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Eindelijk heb ik m'n Parrot 3200 LS Color (in de auto) aan de gang gekregen,
Er is nog één probleempje: Het duurt vrij lang voordat hij goed en wel verbonden via Bluetooth en gesynchroniseerd is.

Zelf denk ik, omdat er nogal wat "vreemde"telefoons in het telefoonlijstje staan, dat het wel eens dáár aan kan liggen. (gewoon: de zoek tijd is nogal lang
Kun je die telefoonlijst met Resetten van de Parrot weghalen, en WAT haal je dan nog meer weg?

Moet je daarna (de Reset dus) ook de Bluetooth verbinding weer herstellen ?

MVG
Jan Filarski

Definieer eerst eens wat "lang" is. En of beide apparaten altijd bluetooth aanhebben. Als een van beide apparaten nog 'bluetooth 2' heeft, gaat de verbinding sowieso niet sneller opgezet worden dan ruwweg 20 seconden, tenzij je de verbinding "forceert" vanuit de telefoon.

In principe is het actief scannen op het apparaat de verantwoordelijkheid van de telefoon, niet de parot. Hoewel de parot niet uit te sluiten is, is dat het pas het tweede ding dat je zou moeten onderzoeken.

Hallo Wampier

Okay, ik moet zeker 45 seconden wachten voor mijn telefoon volledig in contact is met de Parrot

En inderdaad de Parrot heeft volgens mij bluetooth2, mijn SmartPhone: Huawei Ascend G750-U10 heeft bluetooth4

Hoe doe je het "forceren" van die verbinding leggen?

Hoe doe je het "actief scannen" op de Parrot aanzetten? (Roaming denk ik dat je bedoeld?)

Ik heb wel last van als ik bellen wil, dat op de telefoon een schermpje krijg: De Sim-kaart die U gaat gebruiken is nu aan het Roemen. Doorgaan Ja/Nee
Maar ik vind wel dat ie erg vaak aan het Roamen is.
Is dat soms 1 van de oorzaken?
Wat gebeurd er als ik dat Roamen uit zet?

MVG
Jan Filarski

Tja, ik ken het apparaat natuurlijk niet. Forceren kun je bij je telefoon naar "paired devices" te gaan en daar je parrot selecteren en op "connect" drukken. Als de verbinding dan nog lang duurt is het mogelijk toch de parrot.

De roaming instellingen ken ik verder niet, daar moet je mogelijk even mee experimenteren.

Hallo Wampier

Wat denk je, dat geforceerd contact maken, is dat blijvend of éénmalig?

MVG
Jan Filarski :(

Ik weet het niet? vertel! ;)

Forceren betekend alleen dat je niet de "auto-discovey cycle" afwacht. Bluetooth is gemaakt om energiezuinig te zijn. Daarom wordt er niet, zoals bij wifi, constant uitgezonden, maar in periodes. Bij Bluetooth-2 moet de volledige cycle doorlopen worden om automatisch contact te kunnen maken. Bij latere versies zijn er wat shortcuts om een en ander te versnellen.

Als geforceerd contact maken wel snel gaat, heb je waarschijnlijk erg veel pech met de instellingen op beide apparaten met de discovery. Wat je kunt doen is kijken of er op je telefoon eventueel een ander energie-profiel is. Sommige energie-profielen op telefoons verlagen de bluetooth energie-kosten nog verder door de auto-discovery terug te schroeven. dat is nog redelijk makkelijk te testen. Als dat niet helpt dan kan ik er waarschijnlijk ook niet verder mee helpen.

Hallo Wampier

Wat denk je, de Huawei Ascend G750 werkt probleemloos met de Parrot 3200 LS-Color.

Alleen wel, na de aanschaf bij T-Mobile van een vervangende Simkaart.

Ook het Roamen is nu weer normaal. En dat alleen maar omdat ik mijn grotere Simkaart heb laten "knippen"(pasmaken aan de kleinere micro Simruimte in de Huawei)
Door dat knippen werd er ook een stukje van de Simkaart afgeknipt, waar hij kennelijk niet tegen kon. KPN en nog een paar providers van z'n simkaart hebben daar geen last van.

Ik ben nu alleen nog op zoek naar een grotere Micro Geheugenkaartje, liefst 64Gb
Aan welke specificaties moet hij voldoen? (Type CD of XD)

Alvast bedankt voor je meedenken.
MVG
Jan Filarski

Mooi dat het nu werkt. Het type moet je horen van je leverancier van je telefoon, indien van toepassing.

Volgens de handleiding ondersteund de telefoon echter maximaal 32GB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan