in word 2010 tekst laten terug komen in hetzelfde document

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank419

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2015
Hallo

Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik tekst/invulvelden automatisch kan laten herhalen in hetzelfde word sjabloon
Ik werk in Word 2010

Ik ben nu bezig met een standaard contract document waar op verschillende plaatsen in het document tekst wordt herhaald.
Zoals naam, adres, etc.

Wie kan mij hierin op weg helpen

Ik hoor het graag
Frank

Daar heb je verschillende oplossingen voor. Één oplossing staat in een draadje hieronder. Dus die had je wel kunnen vinden :).

woorden automatisch laten herhalen in word

beste,

ik heb gezocht en inderdaad verschillende uitleg maar ik ben een leek met word is er geen duidelijker uitleg stap voor stap hoe je dit eenvoudig kunt doen
In excel is het zo kinderlijk eenvoudig om cellen te laten herhalen is dit in word niet mogelijk ?

gr
Frank

Word is een tekstverwerker, en geen gegevensprogramma zoals Excel. Daarin maak je formules met verwijzingen etc. In Word is elke klap op je toetsenbord een letter; niks meer en niks minder. Wil je in Word meer, dan moet je de trucendoos in. Werken met velden behandel ik overigens uitgebreid in de cursus in de Nieuwsbrief, dus wellicht dat je daar wat algemene informatie vandaan kunt halen.

In jouw geval zou ik overigens ten zeerste een formulier overwegen waarin je de variabele gegevens invoert en vervolgens in je document terugplaatst. Dat laatste gebeurt overigens niet automatisch (lijkt mij logisch, gezien het feit dat Word nooit kan weten waar jij je referenties wilt hebben). Dus het voorwerk zul je echt zelf moeten doen, namelijk je document standaard opmaken en de velden op de juiste plek in dat document zetten. Word kan het plaatsen en bijwerken dan wel overnemen. Een voorbeeldje waar je wellicht enige inspiratie uit kan halen, zit erbij.

Bijlagen

Octafish

Bedankt voor de reactie ik ga ermee aan de slag, kijken of dit lukt

Groet
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan