Soort Snippet creeren, om standaard stuk tekst op te roepen/plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
145
Hallo, ik wil weten of het mogelijk is om in Word een soort Snippet te creeren van een basis stuk tekst, die ik in ieder document kan oproepen/plakken?
Als voorbeeld: ik schrijf een handleiding en regelmatig een zelfde stuk tekst nodig. Nu zou ik graag een button willen maken die die tekst dan oproept.
Ik heb al met Macro's zitten spelen, copy paste uit het hoofddocument waar die tekst dan instaat, maar bij het activeren van die macro krijg ik een error.
Zijn er andere manieren om dit te creeeren?
Een sjabloon is niet wat ik zoek, ik zoek echt een mogelijkheid om in een document waarin ik werk, een alinea op te roepen/plakken (in mijn woorden een Snippet).

Hartelijk dank voor je tijd.
 
In Word termen heet dat: Prikker. Je voegt dan met <Ctrl>+<F3> een fragment toe aan de prikker, en met <Shift>+<Ctrl>+<F3> plak je de tekst terug.
 
Dank voor je bericht, maar dit is niet helemaal wat ik zoek.
Nu wordt na het afsluiten van Word het klembord gewist, en daar gaat het bij mij nu om; dat de tekst altijd oproepbaar blijft.
Dus een voorgeprogrammeerd stukje tekst wat ik met een button kan oproepen.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg omschrijf....
 
Dan moet je inderdaad naar een macro kijken. Of naar AutoText fragmenten.
 
AutoText fragmenten zijn sjabloon afhankelijk, dus wel opletten dat je ze in de juiste sjablonen zet :).
 
ik gebruik in principe nooit sjablonen, werk altijd vanuit lege pagina. Maar voor mijn toepassing werkt het perfect, dus ben heel blij.
 
Het is gewoon een lege pagina als normal.dotx, geen fratsen (in mijn ogen is een sjabloon met voor opmaak). Ik heb nu een test gedaan, ik heb een autotekst gemaakt die ik in iedere pagina kan oproepen, dat is precies wat ik wilde.
 
Maar je werkt dus wel degelijk met een sjabloon, wou ik maar zeggen :). Volgens mij kan je de vraag op <Opgelost zetten>.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan