Bootstrap affix sidemenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Berichten
204
Hey iedereen!

Mijn baas heeft me gevraagd enkele websites af te werken omdat onze webmaster afwezig is.
Ik ken er wel iets van maar niet veel.
Het gaat om http://dev.compoint.be/begelec/

Het sidemenu moet meebewegen als je scrollt, maar het moet wel stoppen zodat het niet over de content gaat.
Kan iemand mij hierbij helpen ?
Heb me er al suf op gezocht...
Nu beweegt het sidemenu mee, maar waar hij eigenlijk zou moeten stoppen met bewegen, springt hij naar boven waardoor hij dus opeens verdwijnt.

Is het mogelijk om ergens in te stellen dat het sidemenu stopt wanneer hij het volgende item tegenkomt? of moet je een bepaalde hoogte ingeven waar hij moet stoppen?


Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je wilt dat hij stopt bij de footer? Zet op het element het data-attribuut "data-offset-bottom" eens op 1000, als het goed is moet hij dan op een gegeven moment de class "affix-bottom" krijgen i.p.v. "affix".
 
Ik neem aan dat je wilt dat hij stopt bij de footer? Zet op het element het data-attribuut "data-offset-bottom" eens op 1000, als het goed is moet hij dan op een gegeven moment de class "affix-bottom" krijgen i.p.v. "affix".

footer zou praktisch zijn op homepage. maar op andere pagina's heeft het weinig zin hem voor de footer te laten stoppen....
zou dus die affix laten stoppen wanneer hij een item bijna raakt, een foto of een tekst eronder ofzo..
 
Laatst bewerkt:
is me ondertussen gelukt om hem te laten zakken en te doen stoppen op een bepaalde hoogte die vrij goed overeenkomt met de volledige site.
enige probleem dat ik nu nog heb is dat hij naar boven springt wanneer hij op het punt is dat hij niet verder mag zakken.
maw hij springt naarboven terwijl hij op die hoogte zou moeten blijven hangen (als je dan verder scrollt moet hij wel verdwijnen uit beeld, gewoon niet naar gans boven springen waardoor hij niet meer zichtbaar is vanaf een bepaald punt)
 
affix werkt niet zoals het moet

Hey iedereen!

Mijn baas heeft me gevraagd enkele websites af te werken omdat onze webmaster afwezig is.
Ik ken er wel iets van maar niet veel.
Het gaat om http://dev.compoint.be/begelec/

Het sidemenu moet meebewegen als je scrollt, maar het moet wel stoppen zodat het niet over de content gaat.
Kan iemand mij hierbij helpen :)?
Heb me er al suf op gezocht...
Nu beweegt het sidemenu mee, maar waar hij eigenlijk zou moeten stoppen met bewegen, springt hij naar boven waardoor hij dus opeens verdwijnt.

Is het mogelijk om ergens in te stellen dat het sidemenu stopt wanneer hij het volgende item tegenkomt? of moet je een bepaalde hoogte ingeven waar hij moet stoppen?


Thanks! :)
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je prima het topic opnieuw onder de aandacht brengen door er een reactie in achter te laten :) Ik heb de onderwerpen samengevoegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan