Meerdere UI's/XAML's voor zelfde project

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinav

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2015
Berichten
10
Hallo,

Ik zou graag 2 verschillende user interfaces maken: 1 voor de user en 1 voor de adminstrator. Ik vraag me af of de volgende 2 methodes mogelijk zijn en, indien ja, welke de beste of meest gangbare methode is.

Optie 1: Kan er bv met behulp van een knop een andere XAML aangeroepen worden? Waar staat de referentie naar de XAML? Of gebeurt dit automatisch doordat de XAML dezelfde naam moet hebben/heeft als de .cs-file?

Optie 2: Kan er vanuit de c#-code info gestuurd worden naar een XAML? En kunnen er door middel van bv. een if-statement verschillende delen in de XAML al dan niet getoond worden? In dit geval is er maar 1 XAML nodig.


Alle hulp is welkom!
 
1)

Je kunt verschillende UI's maken (windows of usercontrols of pages als het een app is) en net als forms een bepaald scherm laten zien.

var adminPanel = new AdminPanel();
adminPanel.Show();

waar AdminPanel de naam van je xaml window is.

2)

Je kunt in code een IsAdministrator boolean hebben en aan de hand van deze bepaalde UI elementen tonen / verbergen.



Wat het beste is zal afhankelijk zijn wat je wilt, als je alleen een extra knop hebt als de gebruiker een admin is dan is een boolean de optie om voor te gaan lijkt mij. Als je een complete andere UI hebt kun je het beste een aparte pagina maken.
 
Dag bloodshed,

Bedankt voor je antwoord.

Ik zou een andere UI willen hebben die ook echt een knop niet toont en hem dus niet enkel op disabled zet. Daarvoor moet de code in de XAML veranderd worden, niet? Dan heb ik een boolean nodig die vanuit de .cs-file naar de XAML gestuurd wordt. Kan dit? Of kan ik vanuit de .cs-file ook de knop volledig verbergen?
 
Ik had blijkbaar een fout gemaakt bij het gebruik van de "visibility" parameter. Het werkt nu allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan