Help, Mijn pc start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

artjom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2015
Gisteren heb ik zelf een pc in elkaar gezet, dat was mijn eerste keer. ik heb beetje hulp gehad via kennis maar nu kan ik niet veel doen. als ik hem aanzet draait de processor 1 sec dan valt die uit.als ik weer aan en uitzet doe die hetzelfde.
ik heb een andere moederboord geprobeerd kreeg hetzelfde probleem want voeding is nieuw.
PC: i5 4590
z87-a moederbord
corsair 8gb ram
silverstone 850w voeding
club 3d 290x videokaart

Zo te horen heb je snel hulp nodig:p. Dit heeft betrekking op de stroomtoevoer. Deze symptomen komen door het volgende: Het moederbord gaat aan en zegt simpel genoeg 'ik mis de 12-volt lijn dus tschüß'.

Je bent waarschijnlijk deze aansluiting vergeten:
motherboard.jpg

Dit is de 12-volt lijn voor de processor. Zit deze niet goed vast of zelfs niet aangesloten, dan weigert je moederbord op te starten.

Bijlagen

• atx12v.jpg
    atx12v.jpg
    41 KB · Weergaven: 37
Zo te horen heb je snel hulp nodig:p. Dit heeft betrekking op de stroomtoevoer. Deze symptomen komen door het volgende: Het moederbord gaat aan en zegt simpel genoeg 'ik mis de 12-volt lijn dus tschüß'.

Je bent waarschijnlijk deze aansluiting vergeten:
Bekijk bijlage 234901

Dit is de 12-volt lijn voor de processor. Zit deze niet goed vast of zelfs niet aangesloten, dan weigert je moederbord op te starten.

Ik heb de cpu 8pins ook aangesloten en de 24 pin kabel, kan het mijn voeding zijn? Kan ik het testen eventueel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan