Remote desktop Services

Status
Niet open voor verdere reacties.

thobas

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
99
Ik wil Remote desktop Services installeren op Windows Server 2012 R2 maar het werkt niet.
Mijn server de HP ProLiant DL380 G6 Server heeft ondersteuning voor virtualisaties en is uptodate en de bios is voorzien van de laatste versie dus dat is het probleem niet. Ook is de server voorzien van een domein.

Wat ik heb gedaan:

Remote desktop Services aangevinkt en ingesteld dat RD Connection broker, RD Virtualization host en RD web acces op de zelfde server staan. Ook heb ik ingesteld dat er een nieuwe virtuele switch moest worden aangemaakt omdat deze er nog niet is en op het eind aangevinkt dat de server kan herstarten voor de RD Virtualization host.

Tijdens het configureren van dit krijg ik niks geen fouten te zien dus ik ga er van uit dat dit goed is.

Maar nu het probleem ik zie dat alles word geïnstalleerd en dan gaat de server herstarten.
Hier komt het probleem op het einde van deze installatie zegt hij het volgende: We couldn't complete the features, Undoing changes. en daarna zegt hij dat hij de hyper-v services uit zet. Vervolgens herstart de server weer en zegt hij undoing updates en hij start weer op. vervolgens zie ik de installatie van de RD Connection broker, RD Virtualization host en RD web acces gewoon door gaan en zegt hij dat het succesvol is geïnstalleerd. Maar als ik kijk heeft hij niet RD Virtualization host geïnstalleerd en niet hyper-v.

Wat ik daarna heb geprobeerd is deze 2 apart te installeren. Ik kon hyper-v zonder problemen installeren, maar als ik RD Virtualization host probeer te installeren krijg ik weer de melding: We couldn't complete the features, Undoing changes.

Dus ik denk dat het probleem RD Virtualization host is maar als ik in de event log kijk krijg ik de volgende meldingen:

1280 Warning Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker-Client Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker-Client/Operational
4119 Error Microsoft-Windows-Rdms-UI Microsoft-Rdms-UI/Admin
20499 Warning Microsoft-Windows-TerminalServices-RemoteConnectionManager Microsoft-Windows-TerminalServices-RemoteConnectionManager/Admin
1306 Error Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker-Client Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker-Client/Operational
2056 Error Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker/Operational

Uit deze meldingen lijkt het probleem weer bij de RD Connection broker te zitten. Dus ik begrijp niet meer waar het probleem nu echt in zit.

Weet iemand hoe er voor zorg dat het wel werkt.

Bedankt alvast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan