esxi instalatie lukt niet op server

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
88
Hallo,

Ik heb laats een server aangeschaft.
Het is mij gelukt windows server 2012 eropte krijgen maar wilde nu esxi instaleren.

Op mijn pc werkt de instalatie gewoon.

Op mijn server krijg ik het helaas niet voor elkaar.
Ik krijg de melding default or ui configuration not found.
Als ik dan de command: mboot.c32 -c boot.cfg doe krijg ik kernel image not found.

Heeft iemand misschien enig idee waaraan dit kan liggen?
Is ee misschien een alternatieve instalatiemethode, kan ik het bijvoorbeeld via mijn pc op de hardeschijf instaleren en vervolgens de hardeschijf in me server doen.
Of zal dat niet werken?

Alvast bedankt!


Work around niet ondersteunde RAID controller voor ESXI 6
Bij de installatie van ESXI werd dankzij mijn RAID controller de hard schijven niet herkent.
Bij mij is de tijdelijke oplossing een jumper omzetten zodat de RAID controller als het ware word overgeslagen.
Zo worden de harde schijven als losse harde schijven gezien, nu kon ik ESXI op de HDD installeren.
Als ik de jumper dat weer terug wordt esxi wel geladen alleen leest die de hardeschijven helaas niet meer
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het verstandig om de specs van de betreffende server neer te zetten in de startpost.
 
ik weet in ieder geval dat de vorig eigenaar hier ESX werkend op had draaien :)
specs zal ik moeten uitzoeken dit is wat ik nu weet ervan:

2x xeon quadcore 5335 processor
48GB ECC RAM

het gaat om een NovaScale R460 server
 
Sorry.. ik vergeet nog een aantal dingen te vragen:
1. Beschikt de server over de laatste BIOS versie?
2. Welke versie van ESXi probeer je op de server te installeren?
3. Op welke manier probeer je dat te doen?

Wat ik altijd doe:
1. Ik pak een USB stick en VirtualBox.
2. Maak een VM aan waar ik de .ISO mount van ESXi en de USB stick mount
3. Installeer ESXi op de USB Stick

Laat de server vervolgens vanaf de USB Stick starten.
 
ik weet niet of de server over de laatste bios versie beschikt, zal ik nog even controleren.
wel weet ik dat de enige manier hoe een USB word herkent is doormiddel van een SD/MMC reader, wat al heel vreemd is.

ik zou het inderdaad op de manier kunnen doen die je verteld, alleen wil ik het dan niet op mijn usb sd/mmc reader doen maar echt op een usb stick.
Zal het nogmaals proberen op die manier en een usb stick, hou je op de hoogte hiervan.

ik probeer ESXI 6 te instaleren door de ISO via rufus op mijn sdkaartje te "branden".
stop mijn sd kaart in de server, hij boot dan op via de usb, vervolgens komt de melding er te staan.

EDIT/UPDATE 28-4
vandaag heb ik nog wat getest met de server.
het volgende heb ik gedaan:
1. bios etc geupdate
2. esxi geinstalleerd met CD

bios update is succesvol verlopen.
de installatie herkent de hardeschijven niet, installeerd wel op een usb.

de server installeerd of boot niet via USB's ze staan echter wel op de eerste plek in de bootloader.

hoe kan ik dit beide oplossen?
 
Laatst bewerkt:
zou het probleem van de niet herkende hardeschijf eraan kunnen liggen dat de esb2 (sata raid controller) niet compatible is?
heeft iemand misschien een .vib file van deze driver, ik kan het jammer genoeg namelijk niet vinden.
 
Het niet zien van de HDD's zal idd te maken hebben met een missende driver. Helaas kan ik geen driver voor je vinden. De Raid kaart staat ook niet op de HCL van VMWare zelf.
Ik heb in het verleden zelf een PowerEdge 2950 gehad en dat is een wat oudere server. Deze kon gewoon booten van USB dus zou het met jou NovaScale R460 ook moeten kunnen. Die is namelijk gebaseerd op de Dell PowerEdge R720 als ik de Bull site mag geloven.

Ik denk dat er een BIOS Setting is die het booten vanaf USB's hindert. Met deze wat oudere servers is het soms wat lastiger om een USB boot mogelijk te maken. Zo zat ik ook even te stoeien met die 2950.

Het is sowieso aan te raden om ESXi op een USB stick te zetten. Het niet niet meer dan een gig, en is zonde om op de HDD te zetten. bovendien gaat een USB niet zomaar kapot, en is dus betrouwbaarder dan een HDD.

Wat ik je aanraad om nu te doen is:
Controleer alle settings in de BIOS. Maak eventueel foto's en zet deze in dit topic zodat ik met je mee kan zoeken.
Zoek eventueel naar een driver als je ESXi toch op de HDD's wil.
Zoek ook even op 'PowerEdge R720' ik denk dat je dan een stuk meer zult vinden.
 
ik heb het voor elkaar gekregen om het op een USB te installeren.
Als ik nu via de USB boot is het enige wat ik krijg, links bovenin een flikkerend wit streepje.

Workaround toegevoegd aan startpost

ik heb nu ESXI geïnstalleerd gekregen op mijn harddisk via de workaround, alleen krijg ik met usb boot nog steeds niet werkend.
op de hdd doet die het gewoon zoals het hoort

--EDIT--

server bleek alleen via cd's instalaties aan te kunnen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan