Automatisch binnenkomende email verdelen over twee mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkoopma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2015
Berichten
2
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een vba code voor Microsoft Outlook 2010 die binnenkomende email automatisch doorzet naar andere mappen. De bedoeling is dat binnengekomen email wordt verdeeld over twee mappen. Hier willen we zelf de verdeling kunnen meegeven, bijv. eerste 8 emails naar map a en dan de volgende 2 emails naar map b. Vervolgens weer 8 naar map a, etc...

Het verplaatsen van email, zodra deze binnenkomt, naar een map is geen probleem (zie code hieronder die ik heb gevonden), maar het bepalen van hoeveelste mail dit is kan ik helaas nergens vinden.

Graag jullie hulp om een soort teller te maken.

Dank voor het meedenken.



Code:
Private WithEvents Items As Outlook.Items
---
Private Sub Application_Startup()
Dim olApp As Outlook.Application
Dim objNS As Outlook.NameSpace
Set olApp = Outlook.Application
Set objNS = olApp.GetNamespace("MAPI")
Set Items = objNS.GetDefaultFolder(olFolderInbox).Items

End Sub
---
Private Sub Items_ItemAdd(ByVal item As Object)


Dim myNameSpace As Outlook.NameSpace
Dim myInbox As Outlook.Folder
Dim FolderMailinbox As Outlook.Folder

Set myNameSpace = Application.GetNamespace("MAPI")
Set myInbox = myNameSpace.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
Set FolderMailinbox = myInbox.Folders("Mailinbox")


'verplaats mijn ontvangen mail in een andere map
item.Move FolderMailinbox


End Sub
---
 
Maak een integer variabele aan die je buiten de procedures declareert, dus bovenin de ThisoutlookSession module. Deze behoud zijn waarde zolang Outlook open is. Iedere keer als je een mail item verplaatst verhoog je die dan en na 8 zet je hem weer op 0. Wil je het ook bewaren als Outlook opnieuw gestart wordt dan kan je de waarde ervan in een bestandje opslaan en deze lezen bij het openen van Outlook.
 
Dag Edmoor, dank voor je reactie. Ik ben nog niet zo handig met vba. Is het mogelijk om een voorbeeld van deze vba code mee te geven? Ik heb namelijk op internet gezocht hiernaar, maar kom er helaas niet uit.

Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan