Knijpt kpn de upload?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonG

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Berichten
21
Hallo,

Ik post nu al zo'n 5 jaar films en heb nu al een tijdje kpn glasvezel 500/500, met experia box v 9.
Downloaden gaat prima usenet 55 MB/s torrents 61 MB/s.
Maar ik post ook veel films, nou heb ik een raar probleem.
Iedere x als ik een film post gaat de eerste lekker snel 40 tot 48 MB/s, doe ik het daarna weer met een andere film met dezelfde settings gaat het bijna de helfd trager.
Verander ik van poort en/of post adres van 119 naar 80 (of dus i.p.v. reader.newsconnection, naar news.newsconnection) gaat het weer als de brandweer. SSL gaat veelste traag voor iemand daar over begind. Ik heb dit probleem met astra web getest usenetbucket, giganews, newsconnection allemaal uitvoerig getest, en allemaal hetzelfde probleem. Dus aan die payservers ligt het niet. Ook haal ik op elk tijdstip van de dag met gemak de 500/500 Mb/s op ookla speed tests. Ook alle post software getest en alleen cammel pp is echt snel, met yenc haal ik hooguit 8 MB/s, al vul ik 60 lijnen in, en dat is natuurlijk veelste traag. Maakt ook niet uit hoe laat het is, dus ligt ook niet aan het verkeer/drukte op internet.
Hier een paar screen pics om het wat duidelijker te maken:

Traag met usenet bucket:
https://static.dyp.im/h6QdIWjXWd/330a438fc981b77b3009dee96f3f6c2d.png

Snel met usenet bucket na dat truckje:
https://www.imageupload.co.uk/image/ZlAR

En met newsconnection deze stats, zelfde dag en ong tijdstip:

newsconnection traag:
https://www.imageupload.co.uk/image/ZlAM

En hier is weer de snelle versie:
https://www.imageupload.co.uk/image/ZlAr


Als je naar de tijd kijkt zit er wel wat spelling tussen maar dat komt omdat ik zoveel screen pics heb en al zo lang aan het onderzoeken ben geweest, dus de tijd is verwaarloosbaar, niet belangrijk.

Heb dus alle setting geprobeerd, alle poorten, alle software, verschillende payservers.
Verders begrijp ik dat je er ook de pc voor moet hebben die die snelheden aan kan, maar ook daar hoef je niet te zoeken want hij is meer dan snel genoeg. Verder contact gehad met kpn omdat ik van iemand (die een hoge functie heeft bij kpn) te horen kreeg dat ze aan trafficshapping doen.
Natuurlijk hadden ze daar nooit van gehoord, maar na 30 min viel er een kwartje op die afdeling. Toen moest ik inloggen in de modem en QOS op 92% zetten maar waar ik dat kon vinden wist i niet...


Ik kan er geen touw meer aan vast knopen, ben er al bijna 4 maanden mee bezig de max uit mijn upload te halen. En heb bij meer dan genoeg mensen uit nl wel tussen de 50 en 60 MB/s gem zien staan bij hun post, dit kun je op nzbindex zien als je op vieuwcollection klikt bij een post, dan staat de gem up links bovenin.. Kort samengevat hoop dat er hier iemand is die me hierover meer kan vertellen, of een goeie tip heeft , alle hulp is welkom.

M.V.G.

RonG
 

Bijlagen

  • usenet bucket slechtste stats..jpg
    usenet bucket slechtste stats..jpg
    104,7 KB · Weergaven: 90
  • newsbucket overdag beste stats..jpg
    newsbucket overdag beste stats..jpg
    104,4 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de upload snelheid altijd veel lager dan ze zeggen dat het is. Ookla zegt dat ik ongeveer 50 MB/s download snelheid heb, maar als ik wat wil downloaden via Steam of uTorrent kom ik al op 5MB/s. Volgens mij is dit bij iedere internet provider zo. Heb zelf ook meerdere keren contact gehad met KPN maar hun zeggen zelf ook dat ik het maximale uit mijn internet haal.

Bekijk bijlage 235223




Bekijk bijlage 235225


Wou dit even laten zien en misschien weet iemand anders wel een oplossing, dan luister ik ook erg graag mee. :thumb:
 
Als jij 50 Mb/s hebt en je haalt 5MB/s is dat redelijk, tenzij je glasvezel hebt dan moet het tochminstens 6 MB/s zijn. Maar torrents gaat hier sneller als usenet.
Bij glasvezel moet je gewoon kunnen halen wat er word aangeboden en dat klopt ook als ik een speed test doe.
Maar wanneer ik iets upload gaat het de ene x snel de andere x moet je bijna 50% inleveren. Verander ik poort nr op post adres gaat het weer snel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan