Browser plotseling veranderd in OurSursing

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
827
Helpmij.jpgPlotseling krijg ik als startpagina van IE Oursurfing ipv Google.
Ik heb de laatste dagen niks gedownload, alleen een online programma gebruikt om filmpjes van Facebook te downloaden.
Ik heb Adwcleaner gedraaid, maar die vind niks, ook Syperspyware niet. Op dit moment draait Spyhunter, maar ik geloof dat je die eerst moet
betalen, voordat je het kunt gebruiken. Wat kan ik verder nog proberen?
 
Moi Grace,
Dit is malware. De computer kan zelfs volledig worden overgenomen en onbruikbaar gemaakt door een verkeerde klik op het Internet. Het hoeft geen spyware of virus te zijn want veel diensten hebben dit soort achterbakse methoden om niet geheel gratis te hoeven zijn. Eerst maar kijken of het voldoende is om de instelling van de startpagina handmatig terug te zetten naar Google. Wacht echter niet af en onderneem meer actie.

Sommige scanners vinden de oorzaak heus wel. Probeer nog MBAM wanneer je deze zoekt. Daarna zal je zelf moeten controleren wat er allemaal opstart. Je doet dit met het programma AuroRuns wat je kunt downloaden bij System Internals van Technet. Hier, en alleen hiermee, krijg je een volledig overzicht van wat er op de computer actief wordt. In de lijsten van verschillende categorieën, die het programma laat zien staan wel eens dingen waarvan je niet kan weten wat het is, in dat geval zie je uitleg in de eerste zoekresultaten met Google. Het is even wat werk maar je krijgt een schoner systeem ermee.

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Voor de zekerheid, om niet nog meer rommel te laten downloaden, zou ik de stekker voor het Internet er even uithalen totdat je klaar bent met dat opschonen. Succes en gebruik beproefde methoden die door anderen worden aangeraden voor de filmpjes en andere Internet diensten.
 
Helpmij1.jpg Ik heb gescand met Mbam en zo te zien is Oursurch weg, maar er staat nog iets bij spyhunter.
Ik heb ook die link geprobeerd, maar dat is te moeilijk voor me, ik heb wel alle gele strepen met: File not found verwijderd.
 
Download StartUpLite naar het bureaublad.
Open het programma StartUpLite en klik vervolgens op "Continue"
Herstart nu de computer.


Verwijder Spyhunter van je computer.

  • Open het configuratiescherm en open het onderdeel programma's en onderdelen en kies voor de optie Een programma verwijderen
  • Selecteer SpyHunter in de lijst met geïnstalleerde software en klik op de knop Wijzigen/Verwijderen.
  • Voer na het verwijderen wel direct een herstart uit, dit om de deïnstallatie van SpyHunter te voltooien.
  • Mocht het verwijderen van SpyHunter op deze manier niet lukken dan kan je gebruik maken van het installatiebestand.
  • Download SpyHunter van deze link naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Voer het installatiebestand uit als administrator via de rechtermuisknop.
  • Selecteer de gewenste taal en kies vervolgens in het installatie scherm voor verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb SpyHunter verwijderd met Revo het stond er alleen nog op om te kijken welke infecties er nog zitten.
SpyHunter is het probleem toch niet?
 
Spyhunter heeft een dubieuze reputatie. Meer informatie over SpyHunter kan je nalezen in dit artikel.
 
Okè, dank je! Dus ik hoef me geen zorgen te maken over de overgebleven infecties?

Ps hebben jullie een topic over veilige manieren om filmpjes van facebook te downloaden?
 
Hier staat een handleiding wat je doen om OurSurfing te verwijderen.
Suc7:thumb:
 
Volgens Malewarebytes is het nu weg. Ik zie het ook niet meer, maar die andere die bij Spyhunter staat kan ik nergens vinden.
Moet ik me daar nog zorgen over maken?
Het kwam inderdaad door het online downloaden van facebook filmpjes!
 
Nee hoor, heb je wel alle punten uitgevoerd die in de verwijderinstructie stonden?
 
Dit ziet er tot nu toe goed uit.

Als je klaar bent met alle punten uitgevoerd te hebben,voer dan ook nog het volgende uit:
Download
55241b74d818c-zhpdiag16.png
ZHPCleaner naar het bureaublad.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op ZHPCleaner.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als administrator uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scannen.
  • Wanneer de scan gereed is Klik je vervolgens op de knop Repareren.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
 
Mooi! :d Zijn er nu nog problemen?
 
Merk nu helaas dat het niet goed gaat met Facebook. Ga de hele procedure nog een keer herhalen.
 
Als het toch spyware is dan zou het jou account kunnen hebben overgenomen als dit open geweest is. Bij vermoeden daarvan even eerder het wachtwoord weer veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan