Join maken tussen 2 datum tabellen met verschillende opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpMark

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Berichten
4
Hoi Allemaal,

Ik heb uit 2 tabellen data nodig die ik via een ODBC ophaal, maar de standaard Joins die gegenereerd worden zorgen voor een blanco output. Als ik deze verwijder op de join van het onderwerp wat ik zoek na, dan krijg ik de data die ik zoek alleen staat deze door elkaar heen. Omdat ik vanuit de ene tabel alleen data zoek wanneer het in de andere ook voorkomt wil ik een Outer Join maken tussen de 2 datum velden zodat de data wel bij elkaar komt te staan. Het ene datumveld is alleen in het format YYYYMMDD en de andere is YYYY-MM-DD.

Nu wil ik de volgen MsSQL query maken:

{oj N_R.AutoHistorieFinancieel AutoHistorieFinancieel LEFT OUTER JOIN N_R.AutoFinancieleVoorraad AutoFinancieleVoorraad ON AutoHistorieFinancieel.Datum = CONVERT (AutoFinancieleVoorraad.Datum, 'YYYY-MM-DD')}

en ook deze heb ik geprobeerd:

{oj N_R.AutoHistorieFinancieel AutoHistorieFinancieel LEFT OUTER JOIN N_R.AutoFinancieleVoorraad AutoFinancieleVoorraad ON AutoHistorieFinancieel.Datum = DATE_FORMAT (AutoFinancieleVoorraad.Datum, '%Y'-'%m'-'%d')}


Nu krijg ik bij beide de melding "Fout in Join Expressie" en denk dat het fout gaat bij het converteren van de tabel zodat ik een join kan maken.
Kan iemand me helpen bij dit probleem? Of is dit niet mogelijk?

gr,
Mark
 
Hey Mark!

Ik heb eens voor je gegoogled en ik krijg het nu voor elkaar om in de streepjes tussen de dag/maand/jaar weg te halen in de select.
Kan je onderstaande code is proberen :)?
(ik heb dit echter wel in SQL server uitgeprobeerd dus weet niet zeker of dit direct werkt in MSSQL. Ik ga er echter vanuit van wel!)

Code:
SELECT REPLACE(CONVERT(varchar(11),DatumVeld,121),'-','')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan