IK vind XML raar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arismendy

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2015
Berichten
82
hoi mensen ik ik vraag mij af wat voor programmeertaal is XML want als je een code schrijf in XML dan krijg je dezelfde code te zien in de browser. ik ben wel een beetje in de [[CAOS??]] met XML hoe kan je eigelijk programmeeren met XML als je toch dezelfde resultaat te zien krijgt van wat je schrijft.....?:shocked::shocked::shocked::eek:
 
Voor zover ik weet is het een configuratie en local database bestandstype
 
Klopt ook, maar dan noem je maar 2 van de vele mogelijkheden.
 
eXtensible Markup Language (XML) is een standaard van het World Wide Web Consortium voor de syntaxis van formele opmaaktalen waarmee men gestructureerde gegevens kan weergeven in de vorm van platte tekst. Deze presentatie is zowel machineleesbaar als leesbaar voor de mens. Het XML-formaat wordt gebruikt om gegevens op te slaan (zoals in het OpenDocument-formaat) en om gegevens over het internet te versturen (zoals in AJAX).
 
eXtensible Markup Language (XML) is een standaard van het World Wide Web Consortium voor de syntaxis van formele opmaaktalen waarmee men gestructureerde gegevens kan weergeven in de vorm van platte tekst. Deze presentatie is zowel machineleesbaar als leesbaar voor de mens. Het XML-formaat wordt gebruikt om gegevens op te slaan (zoals in het OpenDocument-formaat) en om gegevens over het internet te versturen (zoals in AJAX).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan