Session expire

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2005
Berichten
1.950
Hallo,

Ik zou graag een session een expire geven die bijvoorbeeld een maand nadat de session de eerste keer werd gemaakt verloopt.
Reden is dat ik dan geen cookies moet gebruiken met de bijhorende privacyverklaring en dat soort zever.

Hoe kan ik dit doen?
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de link. Deze dateert wel van half 2010, enhoewel het idee juist is, spreekt die alleen over enkele minuten.
Wat ik zou willen bereiken, is dat de session een maand kan blijven, zelfs als de browser gesloten wordt zoals bijvoorbeeld facebook.
 
Hallo,

En deze link van phpmanual?

Volgens mij moet u ( session.gc_maxlifetime integer ) veranderen. Hier is de link voor deze variable.

Deze instellingen kunnen veranderd worden in php.ini file.
 
Dit heb ik geprobeerd, maar het werkt niet. Kan het dat ik die integer niet kan aanpassen?
 
Reden is dat ik dan geen cookies moet gebruiken met de bijhorende privacyverklaring en dat soort zever.
Ook sessies werken met cookies, maar de data wordt serverside opgeslagen. Tegen welke problemen loop je precies aan dan?
 
als ik de integer wil veranderen via session.gc_maxlifetime, dan doet die het gewoon niet, blijft de php.ini zoals hij is en wordt er dus helemaal niets gewijzigd
 
Als je de browser afsluit worden alle sessies gewoon verwijderd. Daar doe je niks aan, voor zover ik weet. Tenzij je de SESSID in de URL meegeeft, maar dat is ook geen fijne oplossing.
 
Dus de enige optie is toch met een client-side cookie werken?
 
Daar komt het wel op neer....
 
Ok, dank je wel, PHP4U, voor de informatie.
 
Het is niet zo als jij je browser afsluit dat dan je PHP sessions ook weg/verlopen zijn.
Zoals Magneticweb al zei is de duur van een session gewoon in te stellen.

Waarschijnlijk kun je je php.ini niet aanpassen vanwege bepaalde rechten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan