Geblokkeerde berichten als onbestelbaar bij de afzender terugbezorgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniek108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Berichten
70
In Windows Live Mail kan je de geblokkeerde berichten als onbestelbaar bij de afzender terugbezorgen:
Tabblad Start --> Ongewenste e-mail --> Beveiligingsopties --> Geblokkeerde afzenders --> De geblokkeerde berichten als onbestelbaar bij de afzender terugbezorgen.

In Microsoft Outlook 2013 vind ik die optie niet terug.
Zit het misschien ergens op een andere plaats?
Microsoft Outlook met minder mogelijkheden dan Windows Live Mail! Dat is toch bizar :confused:
 
a. Je wilt geen geblokkeerde afzenders laten weten dat het e-mail adres dat ze (van jou) gebruiken ook echt geldig is / werkt. Dus een non-delivery rapport is niet wat je wilt sturen (lijkt mij).
b. Je kunt in Outlook 2013 afzenders blokkeren, maar Outlook stuurt niets terug (zie a.)
link1
link2
link3

Overigens kun je waarschijnlijk met berichtregels werken om alsnog een antwoord te sturen (maar raad ik niet aan, zie 1).

Tijs.
 
Er zijn toch omstandigheden te bedenken waarin je de afzender wil laten weten dat je zijn/haar berichten geblokkeerd hebt.
Ik begrijp dat het in Outlook 2013 enkel kan door een regel te maken met een automatisch antwoord voor die bepaalde afzender(s).
Die berichten blijven dan wel gewoon binnenkomen in map Ongewenste e-mail, neem ik aan?
 
En bizar is het zeker niet, Outlook op de PC is een client en als je een client een bericht als ongewenst laat bestempelen weet de verzender dat het e-mailadres wel bestaat. Bij de onlineversie is het de server die het bericht verstuurt, niet de client. Je kunt het in wel in Outlook 2013 regelen, maar alleen als er een Exchangeserver voor zit, die handelt dan de notificaties af.
 
Dank voor het advies!
Ik weet nu in elk geval dat ik niet verder moet zoeken naar die bepaalde optie in Outlook 2013.

Natuurlijk weet ik ook al heel lang dat het niet voorzichtig is om reacties te sturen op spam-berichten.
Ik heb het hier eerder over de situatie waarin de afzender een privé persoon is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan