Kan Simple:Press niet activeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Berichten
890
Hallo mensen,

Ik heb een website op WordPress 4.2.1 lopen, en ik wil SimplePress 5.5.6 installeren.

Ik heb de bestanden van hun website gedownload en geupload naar /wp-content/plugins/ en toen stond 'ie gewoon in de lijst met plugins. Ik heb de plugin geactiveerd. Nu moest de software nog 'geïnstalleerd' worden, dus ik drukte op 'Install'.

Nu krijg ik echter de volgende foutmelding:

Unable to communicate with SP servers for version requirements. Please try again in few minutes.

Overnieuw proberen werkt zoals gewoonlijk niet, en herinstalleren had ook geen resultaat. Zoeken op Google en hun forum levert ook niets op...


Wat moet ik doen?
Alvast bedankt,
Venga.
 
Zonder ook maar iets te weten van Wordpress en SimplePress lijkt het erop dat de servers van SimplePress niet bereikbaar zijn vanaf jouw hosting.
Kan een tijdelijk probleem zijn op de SimplePress servers óf een firewall blokkade vanaf je hosting of een hack van jouw kant waardoor SimplePress geen contact kan opnemen met de licentie-servers.

Kun je die SimplePress plugin niet testen vanaf een andere computer (bijv. je gewone thuiscomputer waar je ook (een kopie van) Wordpress op host)? Zodra het daar wel werkt zou het op je hosting ook moeten (gaan) werken. Indien niet, dan zijn er firewall issues (of hacks) actief op je hosting die communicatie blokkeren met de SimplePress website(s).

Overigens kun je letterlijk de hele foutmelding citeren in Google voor andere tips (tips die ik op die manier zo snel vond lijken, zoals ik al vermoedde, gewoon te wijzen op (tijdelijke) problemen bij de SP sites of een (firewall-)probleem bij je hosting). In ieder geval lijkt het erop dat deze plugin niet gratis is en (na installatie) een trial versie is totdat je een juiste sleutel/key/licentiebestand toevoegt.

Tijs.
 
De plugin is zeker weten gratis, ze willen duidelijk maken dat dit een standalone plugin is, die toevallig ook voor WP beschikbaar is. (Is dan ook niet via de WP plugin manager te verkrijgen.) Ik ga eens bij mijn host navragen of er bij hun een probleem zit.
 
Jammer dat je blijkbaar niet een schaduw kopie van een/je Wordpress site hebt op je eigen pc, anders had je meteen zeker geweten of het probleem bij SP of bij je hosting ligt.

Tijs.
 
Dat is waar, maar ik ga niet alleen daarvoor een hele WP installatie doen :) Misschien als m'n host er ook niet uitkomt.

UPDATE: Bij gebrek aan bezigheden toch maar even WP op WAMP gezet. Hier werkt het wel. Ga naar m'n host toe.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan