Kan ik hier een "gewone" sb-stick van maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,

Ik heb een beveiligde 8GB Kingston USB-stick. Als ik toegang tot de stick wil werkt dat met DTVP-launcher waar ik een wachtwoord invul.
Hoe kan ik deze software verwijderen zodat het weer een normaal toegankelijke stick wordt? Als ik hem formatteer blijven er een aantal bestanden (waaronder de DTVP-launcher) staan. Ik wil hem dus zonder zonder ww kunnen gebruiken.
 
Steek de USB stick in de PC, open schijfbeheer (rechtermuisknop op 'deze computer' en kies beheren). Onder opslag vind je schijfbeheer. Selecteer de drive en verwijder de volledige partitie, LET OP: doe dit niet met een andere schijf, je bent alles kwijt!

Daarna kun je een nieuwe partitie aanmaken en deze formatteren.
 
En hoe verwijder ik daar dan de partitie? Als ik rechtermuisknop doe is die optie volume verwijderen grijs.
 
Hallo

Voor zo ver ik weet , is dit een hardwarematig beveiligde dongle ...

Zal dus zo goed als zeker niet uit te schakelen zijn .

Wacht eventueel verdere antwoorden af ...

Peter
 
Open de Commandprompt als Administrator, start daarna diskpart

In diskpart type je : list disk <enter>
Selecteer de juiste disk (aan de hand van de capaciteit) door select disk "nummer" <enter>
Type CLEAN <enter>

Met Exit <enter> kun je er weer uit en dan via schijfbeheer een nieuwe partitie maken.
 
Als ik dit doe krijg ik twee disks te zien, één met 232 GB dus de harde schijf en één met 0 GB. Als ik die selecteer en CLEAN tik krijg ik de melding "no disk selected"........
 
Van de site van Kingston:
Q: Can this secure USB flash drive be formatted to work as a standard USB drive or the security be disabled to remove the password requirement?
A: This drive is designed to be 100% encrypted. The security is built into the drive and cannot be removed or disabled.

FAQ: KDT-012914-PRV-04

Het kan dus niet.....
 
Het verwijderen van het DTVP gedeelte (oftewel de stick van zijn beveiliging ontdoen) is niet mogelijk.
In de handleiding staat daar ook niets over vermeld. Lijkt ook 'logisch' want de stick heeft 2 partities: 1 met de altijd toegankelijke software (DTVP launcher etc.) en 1 die beveiligd is (waar de echte data op staat, die alleen via de launcher etc. toegankelijk is te maken). Zou niet best zijn als iemand op een makkelijke manier de hele beveiligde partitie kan verwijderen.

Het is dus niet zoals op een U3 memory-stick waar je evt. het U3 gedeelte kunt verwijderen.

EDIT: "Botsing" met Tiborv.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt allemaal, dan gaat het helaas niet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan