• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch kopie opslaan meerdere auteurs

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolkje25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2015
Berichten
2
Dag allemaal,

Ik vroeg me af of iemand me verder kan helpen (en of wat ik zoek überhaupt mogelijk is).
Ik heb een excel bestand waar meerdere auteurs tegelijk in zullen werken. Het betreft een lijst waarop barcodes ingescand worden met meerdere scanners tegelijk met een vlookup functie.
Om er simultaan aan bezig te kunnen zijn, zullen we met onedrive werken.
Nu zou ik graag willen dat het excel bestand automatisch elke minuut een kopie maakt zonder dat er ergens op geklikt moet worden. Ik heb al verschillende codes en dergelijke gebruikt maar het werkt niet. Misschien ook even vermelden dat ik een absolute leek ben wat macro's en vba betreft dus een stap-voor-stap (klik hier en nu daar) uitleg zou heel welkom zijn ;)
Verder vroeg ik me af of die kopie dan op de verschillende pc opgeslagen wordt of slechts op één of op de onedrive?

Alvast bedankt!
 
Wat jij vraagt is gedeeltelijk mogelijk. Een bestand kan elke minuut worden opgeslagen en als je gewoon de opslag folder selecteert van onedrive, dan zal die inderdaad zichtbaar zijn voor de overige auteurs.
Het probleem is echter dat het bestand niet direct gesynchroniseerd wordt met de andere auteurs en dus heeft het geen zin om er tegelijk in te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan