ISP provider worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabian1657

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2013
Berichten
34
hallo, ik ben Fabian Visser, en ik wil graag in de ISP buisness komen.
ik heb al wat rondgeneusd op het internet, maar er is niks dat me echt helpt.
daarom ben ik dus hier heen gekomen.
misschien dat jullie mij kunnen helpen?
wat me eigenlijk heeft aangespoord om dat te gaan doen is dat België (ik woon in België) maar 2 echte internet providers heeft.
daardoor is het internet rete langzaam en het heeft allerlei kuren.
nu dacht ik dus: ''hé, misschien is dit wel een gat in de markt, want ik ken zoveel mensen die zich eraan iriteren, en een goed idee komt meestal uit irritatie!''
ik weet niet of dit klopt. maar ik dacht ook van, ik kan moeilijk mijn eigen internet provider beginnen. dus misschien moet ik beginnen als een ISP onder het mom van ''klein beginnen groot eindigen.''?

ik hoor graag wat feedback over mijn ideeën en sta open voor kritiek. (wel ''normaal'' aub :p ) en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

MVG Fabian Visser.
 
Fabian,

Met alle respect, maar voordat je ook maar gaat nadenken over het technische aspect zou ik gaan beginnen met het schrijven van een ondernemersplan en investeerders gaan zoeken die potentie in je idee zien en daar verder mee willen (lees: honderdduizenden tot miljoenen euro's aan willen uitgeven). Op de een of andere manier moet je als provider toch verbonden zijn met je klanten. Heb jij een kabelnetwerk zo 1,2,3 beschikbaar dat je kan gebruiken? Denk het niet, en dat gaat je toch flink geld kosten.

Nogmaals, met alle respect, maar je kan niet 'zomaar even een ISP worden'. Dat moet je niet alleen technisch, maar ook zakelijk héél goed in elkaar steken. Niet alleen kunnen ondernemen, maar ook kennis van rechten en wetten komen er bij kijken.

Verdiep je dus eerst meer in het ondernemerschap voordat je alleen al overweegt verder te gaan.

Nou ben ik ook wel iemand van "waar een wil is, is een weg", maar nogmaals, verdiep je er héél goed in, en zorg dat je zowel financieel, technisch als juridisch voldoende kennis en capaciteiten hebt om dit te doen.

Succes met je idee!

Groet Jochem
 
Wanneer dacht je je eerste communicatie-satelliet te gaan lanceren? Of ga je voor glasvezel tot aan de deur?
 
Het kan wel, maar verdiep je eerst maar eens in de materie en juridisch gedoe. Overigens zijn ISP en Internet Provider verschillende namen voor hetzelfde.

Kijk ook eens bij bijv. http://www.ilimburg.nl/ . Zijn een kleine speler die dit wel al jaren voor elkaar krijgt.

En het goede nieuws. Als jij met een goed doortimmerd plan weet te komen, weet ik nog wel een paar investeerders voor je.
 
nou. allereerst, Jochem, bedankt voor je reactie! haha ik weet dat ik niet gelijk 1.2.3. aan de top kom en geweldig ben en dat ik het zo voor elkaar heb. ik heb geduld genoeg, zeeën van tijd, en dus ook zeeën van tijd om mij er in te verdiepen. en financieel gezien, ik wil natuurlijk niet gelijk in HEEL BELGIË gaan beginnen, waarom niet gewoon klein? hoe kleiner hoe minder geld er in verwikkeld is toch? dus ik dacht gewoon, als je nou stedelijk begint, of misschien zelfs in een dorpje, die heb je toch overal. zou dat niet een veel beter idee zijn dan om gelijk all-out te gaan? maar dat is tuurlijk nog JAREN verderop. nee ik ga mij inderdaad eerst HEEL goed verdiepen in alles en ik ben iemand die eerst een goeie voorbereiding wil hebben voordat ik verder ga, en als ik verder ga, dan doe ik het in kleine stapjes. maar dus heel erg bedankt voor je reactie! :)

dan, Roger, haha dankje voor de site! ik zat er zelf al aan te denken om eerst eens te kijken of ik misschien een baan kan vinden in de sector, zodat ik kan zien of ik het echt 100% wil en hoe het allemaal gaat. dankje voor je inzet!! en over de investeerders, dankjewel!! ik zal erg mijn best doen om met een goed plan op de proppen te komen ;)

dankjulliewel,

Fabian.
 
Laatst bewerkt:
http://www.ilimburg.nl/home is alleen zakelijk... maar wel een kleintje....
Neem aan dat Fabian voor particulieren gaat, immers hij spreekt over zich zelf als consument.
Het is een mooie droom om dat te willen, maar ik sluit me aan bij de anderen.
Mss als je een super plan hebt, kans dat er geldschieters komen... maar de 2 gevestigde bedrijven zullen je zeker gaan tegen werken... die zitten niet te wachten op een derde...
Mss maak je ee kans via een lobby bij een of andere consumentengroep, die willen wellicht juist die 3e wel... en gaan achter jouw plan staan.
En dan nog de nodige juridische, financiële en technische hobbels overleven... want wie zit er nu te wachten op een 3e leverancier die geen geld heeft om een snelle internet verbinding te leveren... Oja.... een snelle internet verbinding kost jou ook relatief veel geld qua inkopen.... dus hoe denk je er dan nog geld aan over te houden.... om te verdienen en weer in het bedrijf te stoppen als investering....
Succes met je mooie droom!
 
Het hoeft natuurlijk geen droom te zijn. Ook die grote spelers van nu zijn ooit klein begonnen. Het staat of valt met het vaststellen van je te veroveren markt en daar een verdomde goed plan voor bedenken.

En Fabian1657. Ik snap je overweging om ergens in loondienst te gaan en van daaruit het vak te leren. Vraag is wel of je daar in een positie komt dat je toegang krijgt tot de kennis die je eigenlijk zoekt. Zo zul je op de Ziggo helpdesk niet heel veel kennis opdoen van de achterliggende technische infrastructuur, juridische overwegingen, zakelijke overwegingen, etc.. En daarnaast is het zo dat een typische ondernemer niet heel erg geschikt is om in loondienst te werken. Dat zou je al eens mee kunnen nemen bij de afweging of je je wens wilt omzetten in realiteit.
 
Het hoeft natuurlijk geen droom te zijn. ....
Als je je droombaan vindt.... dan is het toch wel een echte baan.....

Als je alleen maar blijft dromen... das een andere categorie.... denk niet dat Fabian1657 daar bij wil horen...
 
ik heb wat dingen opgezocht, en ik ben er achter gekomen dat consumenten graag een goeie klantenservice willen, niet steeds van hot-naar-her gestuurd te worden met 1001 telefoontjes. en dat ze (natuurlijk) voor de laagste prijs voor de beste qualiteit gaan VOOR HUN BENODIGDHEDEN dus als ik ervoor kan zorgen dat ik iedereen bied wat ze willen hebben, zou er iets kunnen ontstaan. maar dit is natuurlijk met 1 dagje denkwerk, dit moet nog even uitgewerkt worden :p maar in grote banen? feedback? want het zal zeker meer kosten om iedereen apart tevreden te houden, dan dat als je dat met 1 bepaald onderwerp doet. maar ik denk dat je meer mensen achter je kan krijgen als je ze echt tevreden houdt. dat ALLES goed is, en het is dan ook nog geweldig voor de mond-tot-mond marketing. want als je elke maand €100 betaald aan internet, ik zeg maar wat he, je betaald dus €100 p.m. stel nou dat je €30 ''niet gebruikt'' aan internet, dat zou al weer schelen in de kosten van de consument en zou dat ze tevredener moeten maken. veel theorieën.. ik vind het leuk om veel na te denken over dit soort dingen, en ik vind het al helemaal geweldig om deze feedback te krijgen van jullie, want hier kan ik wat mee. beter dan om te horen ''je kan het best wel!'''en dan later met een dikke schuld zitten :p dus in ieder geval, bedankt alvast :) ik denk dat ik een beetje af aan het wijken ben van de bedoelingen van de site, dus weet iemand misschien een site waar je met dit soort problemen terrecht kan? of is het niet zo erg dat ik hier al mijn ideeën en theorieën neerleg :p

MVG Fabian Visser
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan