Router bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arduino

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Berichten
2
Hallo forum,

Wij hebben in huis een modem (zeelandnet). vanuit hier gaat er een kabel onder de grond naar onze camping toe. Hier staat een switch waar ip camera's in zitten en een router (vigor2960). Omdat hier een simpele captive portal in zit kan ik in deze routers gebruikers aanmaken, en aangezien onze camping een minicamping is. Is dit makkelijk in de hand te houden.
Alleen het probleem is dat als ik een nieuwe gebruiker moet aanmaken. Ik naar de router toe moet lopen.
Is er daarom een manier om vanaf mijn modem toch de router te bereiken en daar aanpassingen in te doen.

Gegroet,

Thom
 
En je hebt zelf geen internet via die router?

Indien wel, via het ip adres van de router, indien niet, nog een kabel trekken?
 
Jammer genoeg staat er tussen de modem en router een grote schuur. Dit blokt alles.
Een tweede kabel trekken was natuurlijk het aller eerste waar ik aan dacht, maar dit is helaas onmogelijk.
 
Via wifi kun je vaak toch niet de router inregelen.
Bestaan wel cat5 of 6 splitters maar of dat voor dit probleem wil werken.

Blijft dan lopen/fietsen/crossen.....
 
Ik ben maar aan het meedenken, maar zou het niet lukken moest je in huis, na de modem ook nog een switch zetten en daar dan de kabel naar de camping en een kabel naar de PC of laptop waarmee je dan de router wilt instellen????? Weet niet of het kan dat je dan op de camping nog een switch tussen hangt natuurlijk. Succes
 
inderdaad, nog een switch voordat de kabel de grond in gaat. Eventueel overschakelen op 2 managed switches met aan beide kanten 2 VLAN's om het gescheiden en veilig te houden. maar waarschijnlijk is dat al flink overkill
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan