Post koppelen aan naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

mick93

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
90
Beste helpmij-ers,

Ik ben druk bezig met het maken van een website waarbij je kan bijhouden welke series uitgezonden zijn, maar waarvan je de nieuwste aflevering nog moet kijken. Puur voor privé gebruik vooralsnog. Het lukt mij echter niet om het goed te krijgen dat je kan aangeven wanneer je iets gekeken hebt of wanneer niet. Momenteel wil ik het zo doen dat zodra een aflevering gekeken is, hij wordt toegevoegd aan de tabel leden_afleveringen. Heb je je vergist en heb je hem toch niet gezien, moet hij verwijderd worden uit de tabel afleveringen.

Dat levert het volgende op:

PHP:
if(isset($_POST['sSave']))
		{
		$sQuery = "INSERT INTO `leden_afleveringen` (`user_id`, `series_id`, `aflevering`) VALUES('{$_SESSION['user']}', '{$aRowSerie['id']}', '{$aCode}')";
		mysql_query($sQuery) or die(mysql_error());
		if(!@mysql_query($sQuery))
		{ printf(_("Er ging iets fout tijdens updaten van deze aflevering, probeer het later opnieuw.")); }
		else
		{ 
		echo "Gelukt! Deze is toegevoegd: ".$aCode;
		?> <?
		}
		}

Dit bovenstaande hoort bij onderstaande.

PHP:
$sSqlAflv = mysql_query("SELECT * FROM `series_afleveringen` WHERE `series_id` = '{$aRowSerie['id']}' ORDER BY `uitzending`");

if(mysql_num_rows($sSqlAflv) != 0)
{
?>
<div class="container">
<form method="POST" action="" name="form2">
    <input type="hidden" name="serie_id" value="<?= $aRowSerie['id'] ?>" />
            <table class="table table-striped" id="afleveringen">
              <thead>
                <tr><th>Seizoen</th>
                <th>Aflevering</th>
                <th>Titel</th>
                <th>Eerste uitzending</th>
                <th>Gezien</th></tr>
              </thead>
              <tbody>
            <?php
	while($aRowAflv = mysql_fetch_assoc($sSqlAflv))
	{
		$aCode = 'S'.$aRowAflv['seizoen'].'E'.$aRowAflv['aflevering_nr'];
            ?>
            <tr class="light">
                <td><?= $aRowAflv['seizoen']; ?></td>
                <td><?= $aRowAflv['aflevering_nr']; ?></td>
                <td><?= $aRowAflv['aflevering_naam']; ?></td>
                <td><?= $aRowAflv['uitzending']; ?></td>
                <td>
                <?
                $sSqlAflvLid = mysql_query("SELECT SQL_CACHE * FROM `leden_afleveringen` WHERE `user_id` = '{$_SESSION['user']}' AND `series_id` = '{$aRowSerie['id']}' AND `aflevering` = '{$aCode}' LIMIT 0,1");
				if(mysql_num_rows($sSqlAflvLid) == 0)
				{
					$aRowAflvLid = mysql_fetch_assoc($sSqlAflvLid);
                ?>
                <input type="submit" class="btn btn-danger sml" name="sSave" value="Niet gezien">
                <?
                } else {
                ?>
                <input type="submit" class="btn btn-success sml" name="sDel" value="Gezien">
            	<?
            	}
                ?>
                </td>
            </tr>
<?php
	}     
  ?>
        </tbody>
    </table>
</form>
<?
}
else
{ echo "<center>Van deze serie staan nog geen afleveringen op onze website.</center>"; }

Het spreekt voor zich dat bovenstaande niet doet zoals ik graag wil dat hij het doet. Op dit moment voegt hij alleen maar de laatste aflevering toe. Hij moet echter de aflevering toevoegen waar ik op klik. Ik zal dus ergens een unieke waarde moeten toevoegen aan de post, maar hoe doe ik dit? Onderstaande screenshot geeft wellicht wat meer zicht op de situatie.

Schermafbeelding 2015-05-08 om 13.22.40.png

Hopelijk kan/wil iemand me helpen! Het mag ook in een andere taal zijn (javascripts/ajax), maar daar heb ik 0,0 verstand van dus dan heb ik het liefste dat het een beetje voorgekauwd wordt.
 
Je hebt helemaal gelijk, TheDevil. Ik heb er volledig overheen gekeken. Hartstikke bedankt!
 
Dan heb ik wel nog een stomme vraag, TheDevil, maar hoe kan ik hier nou nog een totaalknop voor maken? Nu wil ik namelijk ook een knop 'Alles gezien' invoeren. Iets zegt me dat het voor de hand ligt, maar ik kom er niet op.
 
Wat heb je nodig om dat te kunnen doen denk je? :)

Je zult iets van informatie moeten hebben waarmee je een query op kunt bouwen, als je weet wat dat is kun je ook eenvoudig een formulier (via POST) of link (via GET) maken die alles op "Gezien" kan zetten voor je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan