Met Frontpage aan een nieuwe ( naast een bestaande ) website werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
304
Tja, ik weet niet of de titel goed weergeeft wat ik bedoel :eek:
Wij hebben een zakelijke website, niet erg professioneel gemaakt in die zin dat onze zoon die site een jaar of 8 geleden
als schoolproject gemaakt heeft met FrontPage. Ziet er allemaal wel redelijk uit.
Maar nu vinden we het tijd worden om helemaal opnieuw een website te gaan opbouwen. Een waarbij het in de toekomst
ook mogelijk is een webshop toe te voegen. Dit alles willen we zelf gaan doen. Geen tot weinig ervaring met FrontPage ( of welke andere dan ook...) maar wel gedreven om het onder de knie te krijgen. Mijn vragen nu :

- Met het oog op een toekomstige webshop ( en het gebruik van Ideal etc. ) kunnen we gewoon FrontPage blijven gebruiken of kun
je hiermee geen webshop maken ( of is voor het toevoegen van een webshop toch een ander programma nodig ? ) of is het
beter om direct met een ander programma te beginnen ?
- Als we besluiten om met FrontPage te werken, is het dan mogelijk om aan een geheel nieuwe site te werken zonder dat de huidige
website verandert ? Is dit gewoon een kwestie van opslaan onder een andere map/naam en op het moment dat de site klaar is een kwestie van op het knopje "site publiceren" klikken ?
- Is het met FrontPage ook mogelijk om tussentijds in een browser te bekijken hoe e.e.a. er "live" uitziet en zo ja, hoe doe je dat ?

Bij voorbaat dank voor reacties/meedenken
 
Hallo,

Dat zijn een aantal vragen :p Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Frontpage is een programma welke bedoelt is om simpele (niet dynamische) websites op te zetten in de programmeertaal HTML en CSS. Dit zijn 'domme' websites, deze geven enkel wat platte pagina's weer.
Wanneer er dynamische content wordt toegevoegd uit bijvoorbeeld een database moet er worden gewerkt met een andere programmeer taal, namelijk PHP. uiteraard kun je in de code editor in frontpage met PHP code gaan werken, echter maak je het jezelf hier heel moeilijk mee.

Ik denk dat je eens moet overwegen een web-designer pakket te kopen. Wanneer je een wat duurder pakket neemt (of een premium variant bijvoorbeeld) zitten hier vaak mogelijkheden in om een webshop (e-commerse) toe te voegen aan je website. Daarnaast is het aanpassen en bewerken uiterst eenvoudig met de "What You See Is What You Get" editor die standaard in het programma zit. Het is letterlijk een kwestie van draggen en droppen om een site te bouwen.
Vervolgens moet je verbinden met de FTP-server van je website, en op de knop "Publish" drukken. Hierna zal de website online verschijnen.

Een andere optie is om een webshop pakket handmatig te installeren op je webserver zoals het gratis pakket Zen Cart (http://www.zen-cart.nl/) Nadeel is dat het aanpassen van de layout van de webshop niet heel eenvoudig zal gaan als de kennis hiervan niet aanwezig is.

Persoonlijk ben ik van mening (vooral omdat het om een commercieel doeleind gaat) dat er wat geïnvesteerd moet worden, en dat er gewoon handmatig een professionele webshop neergezet moet worden. Ik zou persoonlijk nooit iets bij een 'free source webshop' kopen of bij een website welke gemaakt is met een webdesigner software... want dat is wel degelijk te zien aan de website en de broncode.

Uiteraard zijn de meningen hierover verdeeld, maar dit is hoe ik het zie en hoe ik hierover denk. Naast de boven genoemde pakketten zijn er nog tal van pakketten die soortgelijke dingen kunnen, hiervoor kun je het best even onze vriend google gebruiken.

Succes met de zoektocht naar de juiste software.
Groeten Remco
 
Hallo Remco,
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Ik denk dat ik sowieso ga kiezen voor een pakket met "WYSIWYG".
Heb al wat opties, maar zal hiervoor een ander topic openen om het wat overzichtelijker te houden.
Misschien zie ik je daar wel terug...;)
Fijn weekend.

Verdere tips zijn natuurlijk nog steeds welkom !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan