FTP/Server thuis maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene79

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2015
Berichten
164
Hallo Allemaal,

Ik zou graag een eigen FTP of een gewone server thuis willen opzetten.

Ik heb namelijk 4 IP camera's rond om mijn huis hangen die de mogelijkheid hebben om bij alarm foto's te kunnen sturen/opslaan op een server.

Ik heb een Pc staan zonder software welk OS kan ik beter gebruiken voor een server Windows of Linux?
Welke software heb ik dan nog meer nodig?

Andere tips en mogelijkheden hoor ik graag.
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Bedankt, FileZilla ken ik. Maar ik vraag wat veiliger is een Winows of Linux server.
 
Ik heb me nog nooit in Linux verdiept dus die vraag moet ik aan een ander laten om te beantwoorden. Zelf gebruik ik de FileZilla server zakelijk, op Windows dus. Nog nooit problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Linux is over algemeen 'veiliger' maar er zal niemand nar je server gaan om fotos te gaan verweideren sowiso denk ik. Windows is een goede optie voor jou denk ik :)
 
Oke ik dacht aan Linux ivm hackers, gebruikers worden sowieso niet aangemaakt op de server als alleen ik zelf om via Iphone/Ipad buiten mijn internet in te loggen.

Maar kan ik dan gewoon Windows 7 en FilleZilla gebruiken, of moet een Windows server 2003 downloaden?
 
Daar heb je geen server versie van Windows voor nodig. Dat kan prima met Windows 7.
 
Zit er server software dan in windows 7, of word het dan een thuisnetwerk ?
Ik snap het niet helemaal.
 
De FileZilla server is dan de server software. In je router gebruik je dan portforwarding naar het poortnummer van de FileZilla Server.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel dan ga ik jou link volgen, het stroomverbruik van server thuis neer zetten zal wel flink om hoog schieten of valt dat mee.
 
Het zal een PC zijn die 24/7 aan staat. De kosten ervan kan je berekenen op basis van specificaties van de voeding in die PC.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de voeding bekeken en er staat op 460 watt maximaal. Ik weet echt alleen niet wat ik aan stroom betaal.
 
Als je echt super zuinig wilt zijn... kun je een Rasberry Pi met ftp opzetten.....
Die verbruikt weinig... ca 150 mA met wifi en dat bij 5V dus das weinig Watts....
Voorbeelden zoek.... maar effe ... er zijn zoveel mensen die hier mee experimenteren..
De Pi draait onder een kale Debian, ftp zal er al op zitten of anders eenvoudig na te installeren zijn... van Filezilla server is dacht ik ook eenDebian/Linux versie...
https://www.google.nl/search?q=Rasb...i57.705j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Anders wat edmoor schreef.. zoek de specs op. Heb zelf hier een Asus bord dat rond de 20 W doet idle.. Op zo'n bord zit alles, ook on board GPU en CPU. Daar draai ik zelf een volledige webserver op, webdav, is geen ftp maar meer een cloudserver. Borden met zulke vaste CPU's/videokaarten zijn vaak veel zuiniger dan met losse componenten of je moet een goedkoop zuinig laptopje kunnen versieren... das ook een optie.
 
Ik zal het eens door lezen maar ik weet niet welke energie maatschapij ik heb dat word alleen maar geregeld heb daar geen inkijk in.
 
Dat wordt dan vast geregeld door iemand die je er vragen over kan stellen.
Lees ook de tip van André in #17.
 
Word inderdaad geregeld, zoals ik kan zien valt dat best mee, ik heb op een site gelezen dat het 600 a 700 euro per maand aan stroom was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan