Epson XP 405 valt uit na patronen wissel

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forumleden
Wie heeft een idee wat dit kan zijn Na dat ik de patronen heb vervangen alle 4 geeft hij aan dat hij deze gaat controleren Hij is dan gewoon bezig
Dan valtt hij gewoon uit en doet verder niets meer wat kan dat zijn daar voor heeft hij gewoon goed geprint
Ik heb d estroom er al eens een tijde van gedaan maar hij doet helemaal niets meer er brand nog geen lampje ??
e de waele
 
Enne... Dit zijn originele Epson cartridges???

Tijs.
 
Nee dat niet Maar hij heeft verder geen meldingen gegeven van fouten deze Patronen zitten er toch wel al 1.5 jaar zonder problemen in Ik heb deze weer gevuld zonder ze er uit te halen En dat heeft altijd goed gewerkt Er is toch iets fout gegaan maar wat Ik vind het vreemd dat ik hem niet meer aan kan zetten
Is er iets om te resetten bij deze printer ?
e de waele
 
Ik zou problemen verwachten met het contact van de cartridge-chips met de printer.
Haal ze er allemaal even uit en maakt de chips-contactpunten schoon (bijv. met pure alcohol, zoals te krijgen bij de drogist, ong. 3 euro).

Natuurlijk kun je ook alvast testen zónder de cartridges er in, om te zien of de printer in het algemeen nog wel aan wil gaan.
Werkt dat, maar het schoonmaken niet, dan zou je nieuwe cartridges met cartridge-chips kunnen proberen, zoals deze (of originele).

Tijs.
 
Ik heb nu alle patronen er uit gehaald en hij doet helemaal niets meer dus het moet ergens anders aan liggen zit er ergens een beveiliging op voor een lekkage van de patronen dat deze is aan gesproken Maar het is wel vreemd dat er niets reageerd net of de stroom is onderbroken/beveiliging/ zekering??
e de waele
 
Tsja, dan wordt het even basale tests doen:
a. Aansluiten op andere stroomgroep
b. Voedingskabel vervangen door een andere

Meer tips heb ik zo niet; mogelijk is (via kortsluiting o.i.d.) er electronisch iets kapot, nu.

Tijs.
 
Ik ga hem wel eens open maken en naar de voeding kijken een andere kabel is het niet dat heb ik al gedaan
Misschien krijg ik nog meer tips voor te zoeken ik ga even wachten
In ieder geval veel dank voor uw reactie
Ik heb deze printer in de kliko gegooid nooit geen epson meer voor mij wat een geklooi met de patronen
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan