VPN over experiabox en sitecom WLR-4002B router wilt niet verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumif1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Berichten
94
Hallo,

Om overal te kunnen genieten van kpn itvonline wil ik een vpn opzetten, zodat ik overal mijn thuis ip-adres heb (noodzakelijk voor het functioneren van itvonline). Ik heb hiervoor een Sitecom WLR-4002B aangeschaft (handleiding)(ging er vanuit dat die dit ondersteunt, maar zeker weten doe ik dit niet). Vervolgens heb ik de router ingesteld volgens de handleiding die ik op het KPN forum gevonden heb (zie hier). Verder heb ik op mijn sitecom router via de instelhulp een vpn-verbinding opgezet. Eerst heb ik daar L2TP voor geprobeerd te gebruiken, maar daarmee kreeg ik geen verbinding. Daarna als PPTP ingesteld, en als ik nu vanaf mijn laptop verbinding wil maken met de VPN komt hij tot de "Deze computer wordt in het netwerk geregistreerd" melding en krijg ik daarna een "Fout: 734: Het besturingsprotocol voor de PPP-verbinding is beëindigd". Heb op google gezocht en één en ander geprobeerd, maar tot nu toe nog zonder succes. Wellicht dat jullie me (evt adhv een log) verder kunnen helpen? Probeer het trouwens net op mijn smartphone en daar lukt het wel om in te loggen, dus zo te zien kloppen de instellingen van experiabox/router

Heb je een adsl, glasvezel of kabel aansluiting
KPN Glasvezel 100/100
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows 7/8 (enkel op windows 7 pc geprobeerd tot nu toe) en Android 5.1
Gebruik je een firewall en/of virusscanner en zo ja welke
Windows firewall & Avira Antivir
Welk merk en type router of modem gebruik je.
Experiabox V8 icm Sitecom WLR-4002B (in bridge modus, dus zonder eigen DHCP server aan)
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .
Ingebouwd in laptop: Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter

p.s. Doordat nu blijkt dat het op mijn smartphone wel werkt (toen ik aan dit verhaal begon werkte het daar ook niet), staat het nu wellicht in een verkeerd topic. Mijn excuses daarvoor
 
Een ding weet ik zeker.. mijn eigen ervaring met Sitecom is dat ze het lastig vinden om voor dit soort lastige zaken support te bieden..
"U bent onze doelgroep niet.." kreeg ik te horen...
Soms hebben ze wel verrassend snel spul, onze buurvrouw heeft zo'n snelle Sitecom (type even kwijt).

terug naar jouw verhaal: wat ik van VPN's altijd onthouden hebt.. je moet zorgen dat je verschillende subnets hebt aan beide zijden.
Dus ooit bijv 2x 192.168.1.1 serie , wel bijv een 192.168.1.1 en 192.168.0.1 serie.
Via mobiel gaat wellicht via jouw internet v/h mobiel zit in een andere ip range..?
Als je het mobiel via het lokale netwerk laat lopen.. doet ie het dan ook?
 
Laatst bewerkt:
Hoi André,

bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad een ander subnet eraan gehangen. Verder heb ik uiteindelijk ergens in de netwerkinstellingen PPP-instellingen gevonden (stonden ergens anders dan wat ik allemaal via google gevonden had), nog wat trial-and-error later logde hij ineens in :) Voor het geval iemand er ooit naar zoekt, ik heb t nu uiteindelijk zo staan: onder tabblad "opties" van de eigenschappen van je aangemaakte VPN-verbinding staat "PPP-instellingen...", klikken en alle 3 opties aangevinkt. Verder bij tabblad "beveiliging" PPTP, versleuteling verplicht en PAP, CHAP en CHAP versie 2 toestaan als protocollen.
 
Mooi.... :cool:
En fijn die terugmelding en hoe je het gedaan hebt... !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan