Slecht bereik met mijn blue tooth dongel. Wie geeft mij advies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smidde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2015
Berichten
4
Graag jullie advies betreffende het volgende:

http://www.bigdennis.com/dongle-mini-bluetooth-v4-0-class-2-50m-bereik-zwart.html

Bovenstaande dongel heb ik gekocht om mijn bluetooth speaker (Philips) ook in de tuin te kunnen zetten. De afstand tussen mijn dongel en de tuin is maximaal 7 meter. De laptop (Samsung), met Vista, heeft zelf standaard BT (heb ik uitgezet), omdat ik vermoedde dat het een oude versie was want het bereik was slecht. Bovendien is de laptop al 6 jaar oud. Met deze dongel is het helaas niet veel beter. Ik heb de drivers geïnstalleerd die bijgeleverd waren.

Als ik mijn tablet (Samsung) op dezelfde plaats zet als waar de laptop staat dan heb ik uitstekend bereik en kan ik de speaker overal in de tuin zetten. Ik vermoed dus dat het probleem zich concentreert tot de laptop en/of de dongel.

Iets houd het bereik beperkt. Is het een instelling? Zijn het de drivers?

Bedankt voor de reacties.
 
Zonder verder iets te weten over je Bluetooth, zou je eens moeten kijken met welke versie jij op je pc en op je tablet werkt.
Misschien dat je de drivers van die van je laptop eens probeert te updaten.

Succes er mee.
 
Beste kostenzer,

Ik heb de drivers toch ge-update via de installatie cd die bij de dongel zat. Of bedoel je dat niet?
 
Hebben die dan nog steeds een functie? Ik heb de bluetooth van de laptop uitgeschakeld.
 
ja, je hebt gelijk.
Dat krijg je er van als je te snel wilt antwoorden.
Ik bedoel dat je de interne van de nieuwste drivers voorziet en die dan inschakelt om te kijken of hij het dan beter doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan