Mouseover

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidmeyer25

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2013
Berichten
95
Hallo allemaal,

Ik had een vraag hoe moet ik op een me website http://bussenentreinenforum.nl/p2000.php laten zien dat ik weet wat het is precies net zo als op deze site http://nsvtv.home.xs4all.nl/p2Kflex/ ik heb van alles gebruikt maar het lukt niet.


Groetjes David Meijer

ps als het niet goed staat mag het verplaats worden naar het goede forum.

En ik had nog een vraag hoe kan ik dit laten zien >>>> "MessageContent":"Omleiding lijn 63 t/m 22 mei: Reizigers ri Westzaan met lijn 64 mee, overstappen op pendelbus 463 bij halte Westerkoogweg" dit zie je bij deze http://v0.ovapi.nl/tpc/37220139 wel en bij mij site juist http://bussenentreinenforum.nl/vertrektijdenbus/Zaandam/zaandamstation.php niet
 
Laatst bewerkt:
Antwoord op eerste vraag: Je moet datgene dat je als onderstreept wilt hebben in deze vorm invoeren:
PHP:
<a href="javascript:ShowMap('52.462902+4.81265');">COENBRUG</a>
of deze vorm:
PHP:
<a href="/Pages/Gedragsstoornissen/ADHD/Slaapproblemen.aspx#salicylaten"
            title="Slaapproblemen en salicylatenovergevoeligheid">Slaapproblemen en salicylaten</a>
Dus eerst de URL/adres, dan bij voorkeur de titel (niet verplicht) en dan de te vermelden tekst.
 
Antwoord op eerste vraag: Je moet datgene dat je als onderstreept wilt hebben in deze vorm invoeren:
PHP:
<a href="javascript:ShowMap('52.462902+4.81265');">COENBRUG</a>
of deze vorm:
PHP:
<a href="/Pages/Gedragsstoornissen/ADHD/Slaapproblemen.aspx#salicylaten"
            title="Slaapproblemen en salicylatenovergevoeligheid">Slaapproblemen en salicylaten</a>
Dus eerst de URL/adres, dan bij voorkeur de titel (niet verplicht) en dan de te vermelden tekst.

En hoe moet ik dat dan automatisch laten doen dan.
 
Als je elke link opneemt, zoals boven beschreven, wordt het bij mijn weten (Ik ben ook geen programmeur) automatisch een doorkliklink.

Nog als aanvulling: De meeste browsers hebben de mogelijkheid om de codes van de pagina's ook zichtbaar te maken. Je kun dus altijd kijken hoe het op de andere site geregeld is. Als ze iets met javascript doen is het soms lastiger te doorgronden, maar de gewone HTML geeft prima weer hoe ze iets aanpakken.
Ik gebruik FireFox met de add-on "firebug"
PHP:
PRIO 2 6752 Kamerlingh Onnesplein Tilburg Dier op hoogte (INC: 06)
wordt dus iets van:
PHP:
PRIO 2 6752 <a href="hier de juiste URL"
            title="xxxxxxxxxx">Kamerlingh Onnesplein</a>Tilburg Dier op hoogte (INC: 06)

Ik heb, wat 'n link moet worden: "Kamerlingh Onnesplein" dus vervangen door:
PHP:
<a href="hier de juiste URL" title="xxxxxxxxxx">Kamerlingh Onnesplein</a>
Als die URL bij jou ook een javascript functie is, kan ik je verder niet helpen. Daarmee kan ik ook niet uit de voeten.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik je niet via private mail een mail sturen voor verdere info en mijn php script te versturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat mag gerust, maar vraag is of ik je kan helpen. Mijn site is in .aspx de microsoft versie van php. Maar probeer maar. We zien wel waar het script strand".
 
oke is goed.

Ik kan je geen prive bericht sturen staat er stuur anders je email adres even dan kan ik je het daar naar toe sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ben wel even de deur uit, dus ik kan niet direct reageren.
 
Verplaatst van PHP naar Javascript omdat mouseovers niet met PHP kunnen :)
 
We kunnen toch ook in de topic helpen? Ik zie het nut niet zo van achter de rug om mailen?
Wie weet heeft een ander er wat aaan?
 
Dus als je de belangrijke stukken code geeft uit je script (dus niet alles) dan kunnen we eens kijken hoe we je vraag in zullen passen.
 
Code:
<div id="p2ktooltip"></div>
<script type="text/javascript">
var offsetxpoint=-60
var offsetypoint=20
var ie=document.all
var ns6=document.getElementById && !document.all
var enabletip=false
if (ie||ns6)
var tipobj=document.all? document.all["p2ktooltip"] : document.getElementById? document.getElementById("p2ktooltip") : ""
function ietruebody(){
return (document.compatMode && document.compatMode!="BackCompat")? document.documentElement : document.body
}
function p2ktip(thetext, thecolor, thewidth){
if (ns6||ie){
if (typeof thewidth!="undefined") tipobj.style.width=thewidth+"px"
if (typeof thecolor!="undefined" && thecolor!="") tipobj.style.backgroundColor=thecolor
tipobj.innerHTML = thetext
enabletip=true
return false
   }
}
function positiontip(e){
if (enabletip){
var curX=(ns6)?e.pageX : event.clientX+ietruebody().scrollLeft;
var curY=(ns6)?e.pageY : event.clientY+ietruebody().scrollTop;
var rightedge=ie&&!window.opera? ietruebody().clientWidth-event.clientX-offsetxpoint : window.innerWidth-e.clientX-offsetxpoint-20
var bottomedge=ie&&!window.opera? ietruebody().clientHeight-event.clientY-offsetypoint : window.innerHeight-e.clientY-offsetypoint-20
var leftedge=(offsetxpoint<0)? offsetxpoint*(-1) : -1000
if (rightedge<tipobj.offsetWidth)
tipobj.style.left=ie? ietruebody().scrollLeft+event.clientX-tipobj.offsetWidth+"px" : window.pageXOffset+e.clientX-tipobj.offsetWidth+"px"
else if (curX<leftedge)
tipobj.style.left="5px"
else
tipobj.style.left=curX+offsetxpoint+"px"
if (bottomedge<tipobj.offsetHeight)
tipobj.style.top=ie? ietruebody().scrollTop+event.clientY-tipobj.offsetHeight-offsetypoint+"px" : window.pageYOffset+e.clientY-tipobj.offsetHeight-offsetypoint+"px"
else
tipobj.style.top=curY+offsetypoint+"px"
tipobj.style.visibility="visible"
}
}
function hidep2ktip(){
if (ns6||ie){
enabletip=false
tipobj.style.visibility="hidden"
tipobj.style.left="-1000px"
tipobj.style.backgroundColor=''
tipobj.style.width=''
}
}
function ShowMap(data){
var url = 'http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=' + data;
window.open(url);
}
document.onmousemove=positiontip
</script>

	<body>
		<table>			
			<tbody>
			<?php				
				while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
				{					
					if ($tmp != $row['melding'])
					{						
						if ($tmp != "")
						{
							echo "<tr><td colspan=3><HR></td></tr>";							
						}
						$tmp = $row['melding'];
						preg_match('/[A-Z]+.[0-9]+.[0-9]{4}[A-Z]{2}.:.[A-Z]+/',$row['melding'],$matches);
                        if (count($matches) != 0)
                    {
                        $data = explode(' ',str_replace(':','',$matches[0]));
                        $straat = $data[0];
                        $stad = $data[4]; 
                    }
                        $output = str_replace($matches[0],'<a href ="http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q='.$straat.'%20'.$stad.'">'.$matches[0].'</a>',$row['melding']);
						echo '<tr><td class="COL2">' . $row['timestamp'] . '</td><td class="COL4">' . $row['type'] . '</td><td class="COL7G">' . $row['melding'] . '</td></tr>';
					}									
					echo '<tr><tr><td class="COL2"></td><td class="COL1">' . $row['capcode'] . '</td></td><td class="C02"><span class="C0">' . $row['label'] . '</span></td></tr>';					               
				}				
			?>

Het gaat om dit stuk.
 
Je zult eerst een lijst moeten maken (array) met alle afkortingen en begrippen, gezien alles automatisch word opgehaald.
Dan kan je met preg_match() kijken of deze waarde overeenkomt met de array, en zo ja, dan kan je die span tonen, met de afkorting en de omschrijving..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan