Proefversie McAfee blokkeert Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Geen vraag maar een vaststelling.
Een tijdje geleden stopte mijn Outlook 2013 onder Windows 8.1 met verzenden en ontvangen.
Na zonder resultaat allerlei andere dingen te hebben geprobeerd heb ik McAfee van de PC verwijderd en het probleem is meteen opgelost...
Het ging om een proefversie die op mijn nieuwe PC was geïnstalleerd. Op een bepaald moment was die proefversie verlopen en kreeg ik herhaaldelijk de vraag om de betaalversie te kopen. Ik vermoed dat toen de problemen met Outlook begonnen zijn. Bedankt, McAfee :evil:
 
Het probleem met virusscanners als AVG en AVAST is dat deze in mijn ogen te commercieel zijn. Ze komen met allemaal onnodige rare fratsen aan, zoals programma's binnen een afgesloten omgeving laten draaien en vage zoekuitbreidingen. Ook verbruiken ze constant systeemresources. Daar erger ik me het meeste aan.

Ik raad aan Windows Defender in te schakelen op je Windows 8.1 pc als dat nog niet gedaan is. Ik maak hier nu al zo'n 3 jaar tevreden gebruik van en ben nog niets tegengekomen. Windows Defender is licht en denkt met Windows mee omdat het in Windows zit (dus in de vorm van slimme scans wanneer je de pc niet gebruikt.

Het feit dat Windows Defender slecht uit virusscannertests komt vind ik raar. Sowieso vind ik dit soort 'onafhankelijke' tests onzin. Alleen maar omdat Microsoft een monopoliepositie heeft en Defender volledig gratis is, is hun virusscanner slecht. Het is gewoon wie het meeste geld toegooit, wie het beste scoort in mijn ogen.

Oja, haters gonna hate:).
 
Bij de installatie van AVAST free is het inderdaad zaak om even goed na te denken over welke vinkjes moeten blijven staan en welke beter weggehaald kunnen worden. persoonlijk gebruik ik alleen de virus-protectie functie en de rest vink ik weg.

Over Defender kan ik kort zijn; die laat veel te veel door en vraagt te veel resouces. Die schakel ik dan ook uit als AVAST geinstalleerd is.
Als u vertrouwd op Defender alleen moet u voor de lol eens malwarebytes antimalware, ADWCleaner en ZHPCleaner downloaden en hun scan laten uitvoeren. U zult verbaasd zijn over hoeveel malware Defender door heeft laten gaan.
 
Ik had de gratis versie van Avast al een hele tijd geïnstalleerd omdat ik geen zin had te betalen voor McAfee.
Avast komt wel af en toe op de prppen met een voorstel tot een betalende upgrade. En gebruikt idd constant resources.

Maar het ging hier om McAfee, zoals gezegd gepre-installeerd op de nieuwe PC. vind het hoe dan ook schandalig dat deze scanner Outlook onbruikbaar maakt als de proefperiode is afgelopen.

Defender niet overwogen, idd omdat het slecht uit de testen komt.
 
Al jaren Avast hier na een tip van een profi om van AVG naar Avast over te stappen. Draait hier zelfs probleemloos op een laptoppie uit 2009... dus met dat resources verbruik valt blijkbaar wel mee.... totale gebruik nu.... ca 5% vd de CPU en 850 MB vd 2 GB.
Tja.... vind je het gek dat ze af en toe aan de gratis gebruikers vragen of ze eventueel een betaalde versie willen.... maar iets minder opvallend staat ernaast dat de vrije versie gewoon geupdate kan worden..... Welkom in de real world ...... Als er niemand zou betalen... dan zou de vrije Avast versie ook niet uit kunnen...

Proefversies die "afsluiten".. niet netjes.... mss denken zulke gasten... als je voor de stroom niet betaalt loop je ook een risico om afgesloten te worden... en dat is dan nu ruim geïnterpreteerd...
 
Laatst bewerkt:
Tip voor een goed, compleet en gratis Anti-virus programma met malware-bescherming is 360 Total Security, echt een aanradertje en niet teveel belastend voor je systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan