Outlook 2013 E-mail veld maken wat ik zelf in leesvenster kan invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Berichten
191
Hallo

Ik zou het handig vinden om een E-mail kolom te maken die ik zelf kan invullen als een soort notitie.
Ik kan in 2013 wel E-mail velden maken en toevoegen maar die velden worden allemaal door het bericht gevuld. De velden die ik zelf kan aanpassen zoals categorie of opvolgen, zijn keuze velden en kennen geen vrije tekst invoer.
Ik heb een proef kolom gemaakt (zie bijlage) en aangegeven dat dit Tekst velden moeten zijn maar daar kan ik niet zelf vrij iets invullen.

Is dat mogelijk? en hoe?

Steven

outlook veld.PNG
 
Hallo, wellicht is dit wat voor je.

https://support.office.com/nl-nl/ar...ook-2013-3e1090f6-a616-42db-abf5-269ca3d553ee

Tip. Die je wellicht al kent. En voor degene die dit dan nog niet weten en dit lezen. :p

Toets CTRL F in. Dan komt een pop up scherm vul daar het woord "veld" zonder aanhalingstekens.

En alle woorden met veld komen naar voren. Klik steeds op volgende in dat pop up scherm. Dat leest makkelijker (Zoeken)

Probeer eens. Is het wat laat het weten, is het niets dan ook. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo, wellicht is dit wat voor je.

https://support.office.com/nl-nl/ar...ook-2013-3e1090f6-a616-42db-abf5-269ca3d553ee

Tip. Die je wellicht al kent. En voor degene die dit dan nog niet weten en dit lezen. :p

Toets CTRL F in. Dan komt een pop up scherm vul daar het woord "veld" zonder aanhalingstekens.

En alle woorden met veld komen naar voren. Klik steeds op volgende in dat pop up scherm. Dat leest makkelijker (Zoeken)

Probeer eens. Is het wat laat het weten, is het niets dan ook. ;)



Helaas geeft deze site, welke bij mij bekend was overigens, niet de oplossing.

groet
 
Oplossing gevonden

Ik heb uiteindelijk de oplossing gevonden.

Klik rechts op de kolommen balk in Postvak in
Kies Instellingen kies vervolgens Kolommen.
Nu kun je een nieuwe kolom toevoegen door te drukken op de knop met die tekst!
Zorg ervoor dat de veld eigenschappen op Tekst staan
Dan naar overage instellingen en een vinkje zetten voor Bewerken van het veld toestaan.

Dit laatste was v.w.b. de missing link!

Ik heb dit in een engelse versie gedaan en dus kan het zijn dat mijn Nederlandse vertalingen hier en daar niet helemaal kloppen.
Sorry daarvoor.

Ik zal later proberen nog een bestandje met screen shots toe te voegen
 
Hallo. Top gevonden en fijn dat je er nog even op terugkomt. En ook handig voor anderen met hetzelfde probleem eventueel. Groet Manamana. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan