Wie, wat, waar....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Heb de laatste tijd van een ontzettend trage verbinding met mijn newsserver, de downloadsnelheid van mijn
ziggo abonnement is 120mb, heb een abbo bij Tweaknews van 100mb. Theoretisch heb je dan in bijv. SPotnet
een downloadsnelheid van om en nabij de 10mb/s ....deze snelheid ook altijd wel gehaald of dicht benaderd.

Tot een aantal weken terug de snelheid met de helft of nog meer verminderde, heb al alles geprobeerd... poort
563, 119 te forwarden in mij modem (stond voorheen ook niet !) database van spotnet te flushen opnieuw installeren
modem reset, aantal threads veranderen (standaard kan ik tot 40 gaan). diverse spots geprobeerd (muziek, afbeelding,
documentaires, etc) de snelheid komt nu niet hoger als 3 à 3,5 mb/s . In eerste instantie was het vermoeden dat mijn
NAS de boosdoener was, dat deze de opslag niet snel genoeg kon verwerken, ben daarom overgeschakeld om de download
direct naar de SSD schijf op mijn download computer te laten gaan, maar helaas ook geen soelaas..:(

Ook geprobeerd om te kijken of de download opgestart vanaf de NAS sneller zou gaan, maar daar gebeurt eigenlijk hetzelfde,
het lijkt alsof de snelheid goed begint 6 à 7 mb/s maar dan na een seconde of 2 à 3 keldert deze naar 2 à 3 mb/s en zelfs
onder de 1mb/s ! om vervolgens max. terug te komen tot 3,5 mb/s. Tweaknews begint direct over het portforwarden van
563 en 119, maar dit heeft voorheen ook nooit zo ingesteld gestaan in de router ! Van een Notice en Takedown aan hun zijde
is vooralsnog geen sprake wordt gezegd.... ben onderhand door mijn opties heen.. :confused:

Iemand hier op helpmij nog een tip waar ik het kan zoeken ?

Alvast dank voor jullie meedenken..


Gr,


Remy
 
Heb je wel de verbindingen op het maximale aantal staan?
Spotnet.jpg
 
Hoi Edmoor,

De verbindingen staan standaard op de max. 40 lijntjes !! had ook al geprobeerd om dit getal te veranderen, maar
mocht niet baten. Heb Tweaknews nog eens een mailtje gestuurd óf er aan hun zijde iets niet goed stond ingesteld.
Was niet zo werd verteld, is wel frapant dat nu ineens daags na dit mailtje de snelheid weer vol gas is ! :thumb:
Zonder dat ik er vanuit mijn zijde nog iets aan heb veranderd.... Denk dat er stiekum toch iets niet goed is gegaan
bij Tweak.... Gelukkig kan ik weer volop gaan !!

Problem solved :p
 
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan