Evolis Zenius printer installeren op Thin Client?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonpic

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2015
Berichten
20
Goedemorgen,

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is een printer (evolis zenius) te installeren op een HP thin client?
Kan ik de driver op een usb stick zetten en hem zo koppelen aan de thin client?
Of is er een andere manier?

Groetjes
 
Dat is tevens afhankelijk van de Thin client. Is het een client met Embedded Windows 7? Dan kan je de driver lokaal installeren en de printer op 1 van de USB poorten aansluiten. In de documentatie die voor de client beschikbaar is staat hoe je dat moet doen.

Als de client Linux draait weet ik niet of het dan mogelijk is. De documentatie van de Evolis Zenius zegt ook dat een driver voor Linux op aanvraag verkrijgbaar is en zit er dus niet standaard bij.
 
Eigenlijk dezelfde informatie als edmoor al gaf:
Je startposting is (zeer) onvolledig, want vermeldt niet welke HP thin client (-type) het over gaat en welk besturingssysteem die draait.
Mocht het (bijv.) een thin client zijn met Windows CE 6 (zoals een T5530), dan zie ik het somber in, want de website vermeldt:

Ondersteunde besturingssystemen:
Windows 7 (32 & 64 bits), XP,Vista(32 & 64 bits)
Windows 2003 Server en Windows 2000-stuurprogramma's beschikbaar op verzoek - afhankelijk van de systeem configuratie

Ik vind het raar dat er zo weinig standaard driver-support is, dat je voor andere/oudere besturingssystemen een verzoek moet indienen etc.

Nu wordt het nog vreemder: in tabblad "Configuraties" staan opeens ook andere drivers:

Windows driver 8,7, Vista 32 bits en 64 bits , XP en Sp3
Bij gebruik van deze driver altijd de firmware upgraden

Mac driver 10.6 - 10.9

Linux 32 bits
Linux 64 bits

Firmware
bij upgraden van de firmware lees eerst instrukties op:
Instrukties firmware

Evengoed geen Windows CE drivers, dus voor (bijv.) een T5530 thin client heb je er niets aan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even alle papieren e.d. erbij gaan halen. Het gaat om een Thin Client met Windows standard 2009.
Zelf heb ik er heel weinig verstand van, maar ik neem aan dat het niet met deze thin client gaat werken?
 
Oh ik zie nu dat 2009 een vernieuwde versie is van XP? Kan ik dan de driver daarvoor gebruiken?
Bedankt voor jullie reacties :)
 
Volgens mij is dat inderdaad de compact editie van Windows 7 en dan zou het moeten kunnen.
Raadpleeg de documentatie voor het installeren van een printer driver.
 
Niet een embedded variant van W7 maar wel van XP, zie deze .pdf
Dus zou je inderdaad XP drivers moeten kunnen gebruiken, zoals gelinkt.

Helaas is het een .exe installatie-bestand; persoonlijk had ik liever de driver 'los' gehad. Je kunt het proberen natuurlijk, maar maak dan wel vooraf een volledige backup van de thin client, zodat je terug kunt als daarmee de thin client niet meer functioneert.
Alternatief zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je ergens een XP machine vandaan trekt, daar de printer op aansluit en dan die driver software installeren en de printer delen in hetzelfde netwerk als de thin client.
Je kunt dan de gedeelde printer toevoegen op de thin client, zodat de driver wordt overgehaald. Daarna kijken of (dan met de printer aan de thin client aangesloten) de printer ook daar werkend gemaakt kan worden.

Tijs.
 
Heren (tenminste neem ik aan) bedankt voor de hulp.
Ik krijg een error: The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program.
Ik ga ergens een andere computer vandaan toveren inderdaad, goed plan.
Thanks

Groetjes
 
We horen graag t.z.t. terug of en zo ja, hoe je het werkend gekregen hebt. :)
Overigens heb ik het idee dat het genoeg is om Minimale installatie te doen op die XP machine.

Verder graag gedaan m.b.t. de tips.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Toevoeging, nog:
Na installatie staan de drivers in de C:\Program Files\Evolis Card Printer\Drivers Zenius map van de XP machine.
Je kunt ze dan kopiëren naar de thin client (of op de thin client ernaar bladeren als je ze op memory-stick gezet hebt en die aangesloten).

Om je te helpen: Ik heb die drivers ingepakt en geupload naar deze link (Drivers Zenius.zip)
Je hebt dus niet meer een XP computer nodig voor de drivers.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan