Opnemen van keyboard naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allemaal,

Ik heb enige tijd geleden ook al een vergelijkbaar topic geplaatst. Dit probleem heb ik weten op te lossen destijds
echter loop ik er nu weer tegenaan.

Ik heb namelijk een Yamaha PSR-510 keyboard verbonden met een USB-midi interface met mijn Lenovo Z70 laptop.
Ik heb het programma MultiTrack Studio geïnstalleerd en wil nu gaan opnemen echter herkent de software de interface niet.

Net als de vorige keer heb ik het programma VanBasco's Karaoke Player gedownload en die herkent hem wel.
Waar gaat het mis. Wie kan mij helpen?

Btw. mijn laptop draait op Windows 8.1 x64

Mvg,

gast0685
 
Dankje. Die had ik nog niet geïnstalleerd. Nu wel gedaan alleen wordt hij nog altijd niet herkend.
 
Ik zal deze software eens installeren op mijn pc en koppelen aan mijn Tyros 3. Kijken of deze dan wordt herkend. Maar niet meer vandaag.
Zat er bij die midi interface geen drivers? Vandaar dat ik die asio heb aanbevolen, de software zou de asio drivers moeten herkennen.
 
Ik wacht het rustig af. Er hebben voor zover ik weet geen drivers bij gezeten.
 
Asio is voor audio (geen midi).
Wel keyboard aangesloten en aangezet voordat je software start?
 
Laatst bewerkt:
De midi instellingen in de DAW wel goed staan? Maak je wel gebruik van een virtueel instrument in de DAW?
(DAW = MultiTrack Studio)
 
Het is me gelukt. Ik had nog geen virtueel instrument ingesteld.
Bedankt voor alle hulp.
 
Even nog iets anders: is het mogelijk om muziek die ik met van Basco's Karaoke Player afspeel over de interface naar mijn keyboard om die op te nemen op het keyboard?
Er zit namelijk wel een opnamefunctie op het keyboard.
 
Fijn dat het gelukt is Michi.
Nu ken ik deze keyboard niet maar vaak hebben ze niet de mogelijkheid om binnenkomend midi signalen op te nemen (auteursrecht e.d.).
Wel kun je hiermee je eigen spel opnemen.
 
Blij voor je dat het toch gelukt is.
Op de psr 510 kan je geen inkomende signalen zoals midi opnemen. Alleen datgene wat je op de key zelf speelt kan als midi worden opgeslagen.
In mijn geval op de tyros 3 kan dat wel via de ingebouwde harddiskrecorder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan