port forwarden doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

klongr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2015
Berichten
1
hoi

ik heb sinds 3 weken een nieuwe router, die ubee EVW3226, en nu wilde ik port forwarden voor een minecraft server, maar als ik dat heb gedaan blijft ie zeggen op canyouseeme.org dat ie niet open is en mijn vrienden kunnen ook niet op de server:(. Wat moet ik nu doen????
 
Ik steek hier niet veel tijd in, maar doorgaans zijn de problemen de volgende (los of een combinatie):
a. Mogelijk staat in het server.config bestand een ip-adres aangegeven op de regel ip address=
Beter het gedeelte na het = teken leeg laten en dan de minecraft server software herstarten.
b. Mogelijk is er firewall(-software) op de minecraft server-pc die inkomende verbindingen blokkeert. Zet eens alle firewall componenten af (Windows Firewall, firewalls die je 'los' geïnstalleerd hebt, firewalls die onderdeel zijn van je anti-virus software) en test opnieuw
c. Mogelijk vergeten dat testen zónder dat de minecraft server software gestart is geen zin heeft.
d. Mogelijk staat er tussen de Ubee EVW3226 en je minecraft server nog een andere (bedrade/wifi) router, dus heeft de minecraft server een LAN ip-adres dat niet 'past' bij het LAN ip-adres van de Ubee.
e. Mogelijk is zijn er firewall instellingen op de Ubee die het inkomende (Minecraft-)verkeer tegenhouden.
f. Mogelijk heeft de minecraft een ander ip-adres als welke bij de portforwarding is ingesteld.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan