buick
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 sep 2001
- Besturingssysteem
- Windows 10/11
Ik zit sinds vandaag met het volgende probleem en kom er, ook via internet, nog niet echt uit.
PC is Windows 7, met hieraan HP aio netwerkprinter. Werkte ruim een jaar prima tot vandaag.
Sinds vandaag waren de printers uit de lijst verdwenen. Bij controle bleek dat de spooler gestopt was. Hierdoor kan niet alleen niet geprint worden, maar kunnen ook geen printers worden toegevoegd of verwijderd.
Ik heb al geprobeerd de service te herstarten maar dat helpt niet.
Het vreemde is dit: ik kan de service starten en deze blijft ook gestart tot het moment dat ik het venster "apparaten en printers" open. op dat moment stopt de service direct. Herstarten laat de service binnen 10 sec weer stoppen.
Het volgende al gedaan:
Ownership op admin gezet en full rights voor de spooler exe
Printopdrachten verwijderd uit windows/system32/spool/printers
printers verwijderd uit zowel registry als windows/system32/spool/drivers
alle printers en bijbehorende software gedeinstalleerd en uiteraard verchillende malen gereboot.
Ingelogd zowel als user als admin, op alle accounts hetzelfde probleem
Alle andere clients in netwerk hebben geen probleem en de betreffende user kan op een andere werkplek ook gewoon afdrukken.
Heeft iemand nog tips? Want het lijkt langzaam op een herinstall af te gaan en dat doe ik liever als laatste redmiddel.
PC is Windows 7, met hieraan HP aio netwerkprinter. Werkte ruim een jaar prima tot vandaag.
Sinds vandaag waren de printers uit de lijst verdwenen. Bij controle bleek dat de spooler gestopt was. Hierdoor kan niet alleen niet geprint worden, maar kunnen ook geen printers worden toegevoegd of verwijderd.
Ik heb al geprobeerd de service te herstarten maar dat helpt niet.
Het vreemde is dit: ik kan de service starten en deze blijft ook gestart tot het moment dat ik het venster "apparaten en printers" open. op dat moment stopt de service direct. Herstarten laat de service binnen 10 sec weer stoppen.
Het volgende al gedaan:
Ownership op admin gezet en full rights voor de spooler exe
Printopdrachten verwijderd uit windows/system32/spool/printers
printers verwijderd uit zowel registry als windows/system32/spool/drivers
alle printers en bijbehorende software gedeinstalleerd en uiteraard verchillende malen gereboot.
Ingelogd zowel als user als admin, op alle accounts hetzelfde probleem
Alle andere clients in netwerk hebben geen probleem en de betreffende user kan op een andere werkplek ook gewoon afdrukken.
Heeft iemand nog tips? Want het lijkt langzaam op een herinstall af te gaan en dat doe ik liever als laatste redmiddel.