Probleem verbinden met filezilla ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

lordfrank1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
4
hallo,

ik heb een probleem met betrekking tot het benaderen van een filezilla ftp server.
ik zal mijn opstelling en probleem hieronder uiteen zetten.

opstelling:

in de huiskamer staat het upc modem (ziggo tegenwoordig) daarop zit een router aangesloten (op de WAN poort).
vanuit die router ga ik met een kabel naar een homeplug (ethernet over power) en komt vervolgens in mijn slaapkamer binnen op mijn router (LAN1).
op die router zitten de server en mijn pc en nog een 8P switch voor overige apparaten. deze opstelling heb ik gekozen omdat ik op deze manier mijn router in bridge mode kan schakelen door DHCP uit schakelen. dit zodat 1 router alle adressen uitgeeft het het makkelijker is om een server te kunnen benaderen via een extern netwerk.

instellingen router huiskamer:
ip adres: 192.168.0.100
ip bereik: 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
statisch ip voor server: 192.168.0.121 (poort bereik van 190-199 en geforward)


intstellingen router slaapkamer:
firewall: uit
DMZ: uit
ip adres: 192.168.0.2 (tevens default gateway)
statisch ip voor server: 192.168.0.121 (heet adress reservation in TP-Link router)

forwarden werkt in deze router niet zoals in de andere router en heb gekozen voor virual servers en heb er het volgende ingevult:
service port: 21
internal port: 21
ip adres: 192.168.0.121
protocol: all
status: enabled

dit zijn de instellingen van de routers. de filezilla server heeft het standaard adres van 127.0.0.1 en luistert naar poort 21 (standaard voor FTP).
tevens geeft hij de melding dat ik achter een NAT router zit (wat klopt) en dat ik daarom passive mode moet instellen en poorten moet forwarden.
de poort heb ik naar mijn weten al geforward (192.168.0.121) en bij passive mode heb ik ingesteld: external server ip adress for passive mode transfer -> default
als ik dan met een client in probeer te loggen met een aangemaakt account krijg ik de melding ECONNREFUSED - verbinding geweigerd door de server.

zou iemand me hiermee kunnen helpen?
bij voorbaad dank
 
Test eerst eens lokaal op de server of het werkt.. .gewoon commandline of via een client
Command line gaat echt super snel
start
uitvoeren
cmd
ftp
open ip-adres
dan wordt om login en ww gevraagd


OK?
Nok.. virusscanner of lokale firewall?
 
lokaal kan ik gewoon inloggen (op de server). ik had al een uitzondering aan de firewall toegevoegd om dat in ieder geval al uit te kunnen sluiten.
ik heb het nog even getest met de virusscanner uit maar dat maakt helaas geen verschil.
 
op die router zitten de server en mijn pc en nog een 8P switch voor overige apparaten. deze opstelling heb ik gekozen omdat ik op deze manier mijn router in bridge mode kan schakelen door DHCP uit schakelen
Dit is wel apart... maar mss begrijp ik het verkeerd..
Een router in bridge mode.... en DHCP uit... en dan toch op die router meerdere zaken aansluiten....
Normaal gesproken krijgt het 1e systeem achter een bridge mode het externe ip adres... en dan kan normaal maar 1 systeem zijn, want zelden hebben particulieren meerdere externe ip-adressen...
Kun je een tekening/schema maken en even als plaatje hier neer zetten?
 
ik heb inderdaad maar 1 extern ip adres, de reden dat de router ertussen zit is omdat het tegelijkertijd een wifi accespoint is. initieel was het idee dat ik met de router in de slaapkamer een subnetwerk zou aanleggen. dat is van de baan aangezien ik nu alles met rechten wil gaan doen. dus het enige wat het nu eigenlijk doet is als switch en accespoint fungeren.

de opstelling is als volgt:

extern ip -> upc moden -> router huiskamer (WAN poort) -> homeplug huiskamer(via LAN) -> homeplug slaapkamer -> router slaapkamer (op LAN1) -> server + de rest van de apparaten
 
ik ben nog even bezig geweest met het zoeken naar het probleem. echter nog steeds niet gevonden.
ik heb het ip adres van de router in de slaapkamer veranderd naar 192.168.0.200 zodat het in de range van de eerste router valt. tevens heb ik bij de server bij de firewall voor inkomende aanvragen filezilla toegevoegd.
het adres van de server is correct geforward in beide routers. echter valt mij iets op. ik kan de server niet pingen, maar kan vanaf de server wel alle andere apparaten pingen. op de server draait tevens serviio en die kan ik prima benaderen vanaf andere apparaten. in de server heb ik ook ingesteld op welk adres ip adres hij moet communiceren samen met de subnet mask en standard gateway.

het heeft allemaal geen soelaas geboden, ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding in filezilla.
 
Zet voor de zekerheid toch eens de ipconfig /all van de server en een van de systemen (waarmee je niet op de ftp kunt komen en waarvan de ping actie niet lukt)
hier neer....
Dat je de server niet kunt pingen kan ook er aan liggen dat dit op de server geblokkeerd is.
Heb je het al een keer lokaal geprobeerd met de firewall van de server uit?
Lokaal heb je niks met port-forwarding te maken... en als het zo niet werkt .... moet je dit toch echt eerst lokaal oplossen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan