Zijn er Routers/Repeaters met apparte antenne's voor zenden/ontvangen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

smikkelsmurf

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Berichten
56
Router/Repeater met apparte antenne's voor zenden/ontvangen

Zijn er routers die apparte antennes hebben voor zenden en ontvangen?
Zo kan ik misschien eentje gebruiken voor een richt-antenne (naar de modem toe gericht)
En de ander met een rond-straal-antenne (voor PC's Tablets en Phones)

Ik wil namelijk niet de data van de rondstraal-antenne (woonkamer) ook op de richt-antenne krijgen.
Want dan kunnen een heleboel mensen dat ook ontvangen en misschien aftappen of inbreken.

Bestaan zo'n routers ?
 
OK, anders gezegd dan

Ik wil graag een 2e router (met uitwendige antennes) als repeater gaan gebruiken.

- Op één van de antenneaansluitingen wil ik een richtantenne aansluiten die naar de 1e modem/router toe is gericht.
De bedoeling met deze antenne is dat er alleen gecommuniceerd wordt met de 1e router
Het plan is om andere apparaten te ontzien, zoals PC's, Tablets, Phones.
Ik wil niet dat de data van deze apparaten over de richtantenne ver buiten het huis wordt gegooid.

- De andere antenne(s) wil ik gewoon origineel laten en als kleine rondstraal-antenne gebruiken voor PC's, Tablets, Phones.
De reikwijte blijft dan beperkt tot de ruimte waarin zich PC's, Tablets, Phones bevinden.
De bedoeling van deze antenne is dat er alleen (binnen in het huis) wordt gecomuniceerd met PC's, Tablets, Phones, enz
Deze antenne hoeft dus ook niet op zoek naar de 1e router en er ook niet mee te communiceren.

Normaal worden alle antennes overal voor gebruikt.
Hoe kan ik verhinderen dat alle antennes voor alle doelen tegelijk gebruikt worden?
Zijn er routers waarbij je een antenne voor een specifiek doel kan reserveren ?

--------------------------

Zoals je ziet doet de repeater alle data-signalen op volle sterkte.
- Voor de communicatie met de Router (Groen) moet dat ook inderdaad zo zijn.
- Voor de communicatie met de Gebruiks-apparatuur hoeft dat niet op volle sterkte.
Sterker nog, de repeater gooit het data-signaal van de gebruiks-apparatuur (Rood) onnodig ver buiten de woonruimte.
Op deze manier is data makkelijker te onderscheppen en er misbruik van te maken.

Ik wil ervoor zorgen dat deze Gebruikers-Data (Rood) in een klein bereik blijft.
Maar wat zijn de mogelijkheden ?

Zelf dacht ik aan een repeater met 2 antenne's die appart in te stellen zijn.

--------------------------

Ik heb een tekening gemaakt van wat ik bedoel te zeggen.
Als ik het in mijn eigen woorden vertel voel ik me net alsof ik van een andere planeet moet zijn.
Niemand snapt het of is er in geintresseerd.

Als je naar de tekening kijkt dan zie je een platte grond met heel wat woonruimtes tussen de router en de repeater.
- De Router communiceerd met de Repeater. (Blauw/Groen)
- De WIFI-apparaten comminiceren met de Repeater. (Rood/Groen)
- De Repeater communiceerd met zowel de Router als de WIFI-apparatuur. (Blauw/Groen/Rood)
De kleuren van de stralings-symbolen komen overeen met de kleuren van de WIFI's.

Nu is het zo dat de Repeater dezelfde signaalsterkte voor zijn antennes en alle WIFI's aanhoud.
Dus gooit de Repeater (Groen) ook de Data voor gebruiks-apparaten (Rood) net zo ver buiten jou woonruimte als dat de router staat (Blauw).
Alles gaat op dezelfde sterkte, en alle data-signalen waar de Repeater mee communiceerd vliegen rond-om je huis.

Dat wil ik nou verhinderen.
Doel is ---> Een Repeater die :
- met een krachtig signaal kan communiceren met alleen de Router.
- met een zwakker signaal (minder reikwijdte) met alleen gebruikers-apparatuur kan communiceren.


Normale WIFI Situatie
1) Normale WIFI situatie 100%.jpg

Gewenste WIFI situatie
2) Gewenste WIFI situatie 100%.jpg

Weggelaten WIFI signalen
3) Weggelaten WIFI signalen 100%.jpg

Is er één of andere manier om dat voor elkaar te krijgen ????
 
Ik heb effe de foto's anders weten te posten zodat er geen tumbnails worden getoond

Normale WIFI Situatie
1_Normale_WIFI_situatie_50_Low_Resolution.jpg



Gewenste WIFI situatie
2_Gewenste_WIFI_situatie_50_Low_Resolution.jpg



Weggelaten WIFI signalen
3_Weggelaten_WIFI_signalen_50_Low_Resolution.jpg


De tekeningen tonen niet alleen de signaal sterktes aan !!!
De kleuren van de signalen tonen de DATA van de apparaten aan waarmee ze met elkaar communiceren.

Hoofdzakelijk gaat het erom dat de DATA van de repeater naar de WIFI-apparaten toe niet zo sterk wordt uitgezonden als dat de repeater zijn DATA-overdracht met de router heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan