Computer gaat regelmatig uit, bij herstart klinkt alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Mijn computer (win7) houd er af en toe onverwachts mee op, vooral als hij moet werken als grote download of videobewerking, maar soms ook spontaan als hij rustig een kopje koffie kan drinken. Bij herstart klinkt de eerste 3 seconden een soort sirene en die is er natuurlijk niet voor niets. Het maakt geen verschil of ik de pc uren af laat koelen. Vervolgens komt het opstartmenu met de vraag of er normaal opgestart moet worden of in veilige modus. Computer is 3 jaar oud, onlangs is de voeding en grafische kaart vervangen. Het probleem is geen stofkwestie, pc is gelijktijdig uitgezogen én schoongeblazen. Ik heb meerdere harde schijven in de pc en daarnaast 2 backucpschijven. Iemand een idee in welke hoek ik moet zoeken?
 
Kijk eens naar mijn handtekening. Het proggie in de handtekening laat tevens de temperaturen zien. Download die en post een screenshot.
 
Goedemorgen,

Meld ook even de aanwezige hardware en merk en type voeding zou ook wat meer duidelijkheid kunnen geven.
 
Aanwezige hardware: Canon lite scanner, logitech webcam canon printer ip4850, WD bachupschijf 1TB, 3 TB backupschijf Aldi, 2 interne HD schijven die al vanaf nieuw geplaatst zijn evenals een DVD brander, Philips monitor op HDMI deze is 3 maand oud, HDMI splitter om ook de tv aan te sluiten en een paar USB splitters. Net voorafgaand aan de eerste tip was ik zo sim om de zijplaat van de pc te verwijderen waardoor nu meer frisse lucht in het apparaat komt. Hiervoor moesten de scanner en de webcam losgekoppeld worden en staan nu nog niet aangesloten maar de pc is nu reeds 15 uur onafgebroken met zwaar werk bezig zonder hapering, terwijl dezelfde opdracht voorafgaand aan het demonteren van de zijplaat steeds binnen een uur werd afgebroken. Het lijkt dus duidelijk dat het iets met koeling/oververhitting te maken heeft. NB de voeding is ook recent vervangen in de 450 watt MS-Tech
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Het lijkt toch dan op een temperatuur probleem, en wil niet rot overkomen maar de ms-tech staat niet bekent als sterk merk eerder slecht maar is even een opmerking.
 
Laatst bewerkt:
Oke. Die voeding is me verkocht als zijnde zéér goed........ Ik heb die erin gezet omdat er een onvindbaar probleem was en nadien is ook dit probleem begonnen. Kortste klap is om de oude voeding weer te monteren.
 
Hoi,

Nou dat valt dus tegen zie hier wat gedateerd misschien maar nog steeds van kracht.
Wat was eerst het probleem ? en wat is het oude voor merk
 
Laatst bewerkt:
Het eerste probleem was een niet op willen startende monitor. Op advies van velen de voeding vervangen wat niet hiep, later een andere monitor en dat probleem was weg, werd echter opgevolgd oor uitvallende pc. Maar het ding draait nu al enkele uren op de oude voeding waarbij ik het een zware opdracht heb gegeven. Zijschot gemonteerd en alles blijft werken. Grote kans dat de voeding het probleem is.
 
Dacht ik het probleem opgelost te hebben met het terugplaatsen van de oude voeding, blijkt het een ilusie geweest te zijn. Met de oude voeding heb ik hetzelfde probleem.
 
Hoi,

Ik zou toch even graag weten merk oude voeding en type processor videokaart en moederbord etc. je hebt en al eens naar temperatuur gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Temperatuur nog niet gekeken, merk oude voeding weet ik zo niet, is geen MS-Tech. 350 watt. Grafische kaart is enkele maanden geleden ook vervangen, dit is de radeon hd 5450. Gekocht bij dezelfde zaak als waar de voeding vandaan komt.
 
screen.jpg
Ik zie niets wat op een jpg lijkt. Dus................

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i5 2300 @ 2.80GHz 97 °C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
6,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Intel Corporation DH61WW (LGA1155 CPU 1) 29 °C
Grafisch
32LC25R-ZJ (1920x1080@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 5450 (XFX Pine Group) 44 °C
Opslag
931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 ATA Device (SATA) 28 °C
298GB MAXTOR STM3320820AS ATA Device (SATA) 38 °C
931GB Western Digital WD 10EAVS External USB Device (USB (SATA)) 32 °C
2794GB Seagate ST3000DM 001-1CH166 USB Device (USB (SATA)) 45 °C
Optische schijven
ATAPI iHAS122 ATA Device
Geluid
High Definition-audioapparaat

Moet er we bij zetten dat zijschot van de pc open is en er dus meer frisse lucht naar binnen kan komen.
 
De meeste temperturen zijn redelijk te noemen maar die van je cpu baart me eerlijk te zeggen een beetje zorgen,denk ook dat dat ermee te maken heeft dat als je op de max temp van je cpu komt dat hij zichzelf uitschakeld voor schade te voorkomen.
Denk dan als je de koeling van je cpu vervangt het je beter af zal gaan want 97 graden is te hoog de maximale wat er online staat is dat hij max 72.6 graden mag worden dus veel te hoog wat je nu hebt !

Succes ermee
 
Graag gedaan hoop dat je ermee verder kunt ...
Succes verder en ben benieuwd wat hij doet met een andere koeler erop ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan