weergave webcam JAVA werk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
507
Hallo helpers, onze pc draait onder windows 8.1 en keek altijd webcam zoutelande (Zeeland) nu ineens werkt deze niet meer en gaf aan JAVA verouderd. Oke dus ik de nw JAVA 8 update 45 geinstalleerd maar wat ik ook doet, werken doet hij niet.
Bij windows verkenner zie ik hem dus wel staan, uit veiligheid via REVO de oude JAVA verwijderd, geen resultaat WIE weet raad.??

http://zoutelande.info/nl/webcam.php

bedankt Kees
 
Momenteel zie ik een testbeeld dus zal het wel niet aan je software liggen maar eerder een probleem aan hun kant.
 
Dankzij mijn geheugen, die blijkbaar Google-dikte heeft bereikt, herinnerde ik me deze link, die ook nog van dezelfde topic-starter is.
Daar is toen niet gereageerd op de tip, dus ik vraag me ernstig af of we hier (als helpers) tijd in moeten stoppen.

Overigens is de pup-upmelding dat de browser geupdated moet worden een omleiding naar een website die geen frisse handel is (browser-update.org)!

Natuurlijk kan het zijn dat de tip van Mik Zjegger voldoende is. :) Ik krijg zelf ook dat test-beeld, overigens, in al mijn browsers.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Webcam Zoutelande

Om dit probleem op te lossen moet men naar configuratiescherm gaan, daar zoekt men naar Java(32bit).
Klik op java en kijk daar naar SECURITY.
Open Security en daar ziet men enable Java enz.. dat is aangevinkt.
Daaronder staat: Very High onaangevinkt.
Dan staat er High, dat is wel aangevinkt.
Dan ziet u Exception Site List: Ga naar rechts en KLIK OP EDIT SITE LIST.
Dan komt er een nieuwe popup in beeld waar het woord Location te zien is.
Klik op Add.
En kopieer dan de HTTP van zoutelande daarin en klik op OK
Om te controleren dat alles goed is gegaan kijk dan bij Excetion Site List of die regel er ook in staat, dan moet de webcam van Zoutelande het weer doen.
Start dan Iexplorer op of een andere browser en ga naar de HTTP van Zoutelande, start die op, dan moet er bij de start in het midden een wereldbolletje komen, dan is alles correct gedaan.
Overigens is die mogelijkheid open voor andere sites om toe te voegen, dan werken die ook.
Succes er mee.
 
Kan de streaming video van de webcam prima bekijken met Firefox......
 
Ik nu ook, dus het lag vermoedelijk toch aan de aanbiederskant (heb ook FF). :p
 
Ik wijs nog even op 2 dingen:
a. Mijn vorige posting, waarin ik beschrijf dat malware op de website een popup geeft dat ik mijn browser moet updaten, met een link er achter die naar een shabby website verwijst.
b. Ik vermoed dat de melding "wat er moet gebeuren" wisselt per gebruiker die zich meldt. Dus als de malware op de website ontdekt dat je browser "achter loopt" hij de melding van a. geeft, en (als de webbrowser helemaal bij blijkt) de melding dat je flash player moet installeren via de shabbey website link die er achter staat.
Er zijn gevallen bekend waarop via het klikken op dergelijke links om zogenaamd Flash Player te installeren/updaten er ransomware etc. op je pc verschijnt(!)

Samenvattend:
a. Ik denk dat de website gehackt is.
a. Mogelijk gaat de melding van de topic-starter niet over de webstream zelf maar (het up-to-date zijn van) flash player, waarbij de gepresenteerde link (zie a.) probeert je over te halen om op een shabby link (dus NIET Adobe) "flash player" te installeren (wat dan eigenlijk malware is).

Apart wel dat dezelfde melding ook al in 2010 gemeld is, en het toen gewoon gebleven is bij 1 posting van Kees. Ik zou bijna Kees ervan gaan verdenken de link te verspreiden om mensen over te halen de link te bezoeken om malware op hun computer te krijgen (ransomware, bijv., levert veel op!)

Ik volg de vraag met grote interesse, dat zal iedereen duidelijk zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste dnties,
Dat is nogal een vreselijk zware cq onbeschofte beschuldiging.

Ergens in mn geheugen wist ik dat dit soort vraag aleens gesteld zou kunnen zijn door mij, maar 2010 is voor mijn geheugen toch helaas tever weg.
Tevens dacht ik ook dat domme vragen niet bestaan, doch bij jou als wazig figuur is dat helaas niet binnen gekomen.

Ik wil hier tegen jou geen schutting taal gebruiken, je bent gewoon geen echte prettige helper,
Ik wens jou weinig goeds, gelukkig zijn er nog wel hele fijne helpers, en geen probleem hebben om iemand, als is het reeds eerder behandeld, toch iemand weer te helpen.
 
Beste Mik zjegger, bedankt voor jou info, ik heb via de site van de zoutelande webcam daar ook de vraag neergelegd, en kreeg bericht terug dat het probleem bij de webcam lag, de voeding was defect en is van morgen vervangen, dus de webcam werkt weer.

Bedankt nogmaals.!!
 
Topic onder behandeling van team moderators, voorlopig gesloten.
Update: De sluiting is definitief.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan