Zwart scherm met - beweegbare - cursor na welkoms boodschap

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjanniezen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Berichten
12
Dag,

sinds 2 dagen geleden heb ik problemen met mijn asus notebook. Het volgende doet zich voor.

Na het opstarten, wanneer je normaal je bureaublad hoort te zien, zie ik een zwart scherm met het witte pijltje (gewoon die waarmee je programma's selecteert etc.).
Met behulp van Ctrl. Alt. Del. kan ik taakbeheer opstarten. Daar typ ik bij nieuwe taak, explorer.exe en ik krijg het bureaublad te zien.

Echter, ik kan dan nog steeds niks. Bij alle programma's die gedownload zijn, Zoals Norman of doodgewoon Google Chrome, krijg ik de melding:
"De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer informatie.

Hetgeen heb ik vervolgens gedaan, van het gebeurtenislogboek werd ik niet veel wijzer. sxstrace.exe helpt ook niet.

Programma's van windows zelf doen het wel gewoon.

Ik wat geprobeerd:
Safe mode doet het;
regedit heb ik gekeken, daar gekeken of explorer.exe op de juiste plekken stond, dit was ook het geval;
Ook heb ik naar C++ Programma's gekeken en dat werkte ook niet (kan het natuurlijk verkeerd gedaan hebben).

Ik gebruik gewoon Windows 7 64 bit

Iemand wijze raad?

HJ
 
In Veilige modus een herstelpunt terugzetten van een moment dat het probleem er (nog) niet was?

Tijs.
 
Ik kan niet meer bij de herstelpunten van een paar dagen geleden. De enige herstelpunten zijn die van 21-05, en toen deed bet probleem zich al voor

HJ
 
Laatst bewerkt:
En zijn de optie "een ander systeemherstelpunt selecteren" danwel "meer herstelpunten weergeven" ook niet beschikbaar?
Indien ja, dan is dat niet slim. Zou betekenen dat je óf (veel) te weinig ruimte hebt aangegeven voor herstelpunten óf het te laat hebt aangezet.

In dat geval heb ik geen idee, zo direct. Mogelijk zou een reparatie-installatie van Windows 7 werken, maar dan moet je wel een volledige (buiten Windows opstartbare) Windows 7 installatie-DVD hebben (dus niet een recovery-DVD etc.)

Tijs.
 
Ik heb 5/6 dagen geleden ook m'n laptop naar fabrieksinstellingen terug gezet. Er kan geen CD in dus het was al ingebouwd.

Misschien handig om dit wederom te doen? Staat dit ingebouwde programma er nog steeds op?

HJ
 
Hangt ervan af hoe je fabrieksherstel start. Vanuit Windows gaat het (hoogstwaarschijnlijk) niet (meer) lukken, maar als het via een toetscombinatie gaat (bijv. een functietoets indrukken bij het opstarten van de laptop etc.) dan zou dat nu nog steeds moeten werken, ook na de eerdere fabrieksherstelling.

Natuurlijk moet het dan niet zijn dat je na de vorige fabrieksherstelling bent gaan veranderen in (de grootte etc. van) de partities op je harde schijf.
Verder (dat zul jij wel weten, want je hebt het recent nog gedaan) kan het zijn dat je data (documenten, favorieten, afbeeldingen, filmpjes etc.) weg zijn na fabrieksherstelling.

Tijs.
 
Vanuit onderhoudcentrum deed ik het de vorige keer. Maar oké, dan ga ik dat weer doen.
Ik houd je op de hoogte.

HJ
 
Vanuit onderhoudscentrum werkt het niet. Ik moet een installatie schijf hebben, alleen er past geen schijf in mijn laptop.
Andere manieren om fabrieks herstel te doen?
 
Wat zegt de handleiding van je laptop daar over? Ik zou toch vermoeden dat je niet verplicht het (alleen) vanuit Windows zélf zou kunnen doen, want dan gaat het (grotendeels) aan de doelstelling van zo'n fabrieksherstel voorbij...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan