action verf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bioverklock

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2013
Berichten
162
hallo,
Heeft iemand enig idee of action spuitbussen statische verf bevatten,
aangezien ik mijn kast wil gaan spuiten maar bang ben dat de contacten sluiting gaan maken

Mvg
 
Hoi,

Alle contacten afschermen is een optie volgens mij.
 
Als de verf aluminium plaatjes bevat... (zoals bij een metallic op autos.... ) dan is de kans op geleiding groot, maar dan wordt ie niet statisch, omdat de stroom er via geleiding weg kan.
Statisch: das juist iets anders... neem bijv een plastic buis en vrijf die met een doek... dan creer je statische elektriciteit op de buis en kun je soms een tik horen als je daarmee een geleidend/geaard voorwerp raakt. Die oplading is dus als een condensator (een vorm van opslag).

Dus welke soort verf wil je precies gebruiken?

PS: de tip van Modag zou ik iig altijd toepassen....
 
het is eigenlijk alleen de kast dus met contacten heb ik niet erg te maken,
ik bedoelde idd geleiding i.p.v statisch
 
ik wilde de verf uit spuitbus gebruiken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je begon zelf over contacten;) dat begrijpen we dat je de verf uit de spuitbus wilt gebruiken dat zal denk verf op terpentine basis zijn .
Maar hou er rekening mee dat over het algemeen je een goede voorbehandeling moet doen want ander houd de verf slecht op aluminium kast
 
Dan moeten we wel weten welke ver het is....
Je wilt niet weten hoeveel soorten verf er zijn... ook voor spuitbussen.
Post eens een link van extact die bus die je wilt gaan gebruiken.
PS: quote niet mijn hele bericht.... de vraag is duidelijk... met de quote wordt de pagina zo onrustig...
 
Maakt toch geen ... uit wat je erop spuit, de kast is van metaal...........
 
Als de kast mooi glad gemaakt is... kun je hem beter rollen die verf... tenminste als het geen effect verf is.. die echt gespoten moet worden.
Voordeel: minder troep...... veel beter voorspelbaar resultaat... en je hebt veel minder verf nodig..
 
er zit al een zwarte coating op dus daar kan ik gemakkelijker met een spuitbus overheen spuiten
 
Met een ontvetter eerst goed afnemen, ammonia o.i.d., gebruik zelf thinner maar wel buiten.
Indien geen goede hechting wordt het er niet mooier op tijdens gebruik, welke kleur komt er overheen?

En een proefje maken, indien agressieve spuitverf dan kan de laag waarop wordt gespoten gaan oplossen of de kast eerst helemaal kaal schuren en gronden met een geschikte primer.
 
Kortom... er is nog eea uit te zoeken... eer je even die kast kunt spuiten... In het uitzoeken om een goed resultaat te krijgen gaat meer tijd in zitten dan effe die kast alleen maar spuiten... En zo te lezen heb je weinig of geen verfervaring. De extra tips van Lange Pier zou ik maar goed te harte nemen .. anders krijg je een kast met een bijzondere effect coating..... maar of je die leuk gaat vinden...
Dat proefje of de zwarte lak aangetast wordt ... kun je bijv op de omzette rand aan de achterkant vd kast doen als die ook met zelfde coating heeft...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan