media afspelen met pc klinkt ineens "blikkerig"

Status
Niet open voor verdere reacties.

help4

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2015
Berichten
9
Ik weet niet of deze vraag in de juiste rubriek staat, zo niet dan sorry.

Sinds kort klinken alle mediabestanden (zowel geluidsbestanden als filmpjes) op mijn PC enigszins vervormd. Dit geldt ook voor online streaming geluiden (youtube, facebook etc). Klinkt allemaal beetje hol, echo, blikkerig, onderwatergeluid. Moeilijk te omschrijven maar het is niet zuiver, met name de beat/bas lijkt gedeeltelijk weg.

De Windows systeemgeluiden (test-functie bij eigenschappen van luidsprekers in configuratiescherm) spelen wel zuiver af.

Ik weet niet of het nodig is te melden maar ik heb een Gigabyte GA-Z97X-UD3H moederbord en Nvidea Geforce GTX 770 videokaart. Verder geen separate geluidskaart of zo. Laatste drivers Nvidea en Realtek ge(re)download, mocht niet baten.

Iemand een idee? Bedankt.
 
Welkom op helpmij.nl :thumb:
Klinkt misschien raar, maar kijk eens naar je eq instellingen in je mediaplayer die je gebruikt
 
Nee, in WMP kan ik geen equaliser ontdekken. Bij geluidsinstellingen van fabrikant staat de equaliser gewoon neutraal als altijd. In Windows staan alle volumeschuifjes omhoog.

Er lijkt niks mis te zijn met equaliser- hoog/laag en volumeafstellingen. Ik denk eerder aan een ander software (of driver) probleem.

Edit: en aan de koptelefoon of speakers ligt het ook niet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan